{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 3 april 2020

Crea 5220 STEMPELS

Crea 5220 STEMPELS

Het woord van de week van Crea 5219 is Stempels.

Heb ik wat met stempels? Het eerste waar ik aan dacht is dit:



Het is een klein kussentje gevuld met rijst. Het was een projectje van de freubelclub, zoals we die heel wat jaren terug hadden bij Katrein Kunst. Er was stempelinkt die speciaal voor stoffen geschikt is en heel veel leuke stempels. Dus eerst gingen we zelf ons eigen stofje creëren 😊
Daarna maakten we er een kussentje van. Met de rijst erin kun je het in de magnetron opwarmen en dan heb je een handenwarmer. Ik vind 'm ook heel geschikt als stress-kussentje. 

Ik heb zelf ook stempels. Ik heb er zelfs speciaal een doos voor!


Er zitten veel stempels in, een aantal alfabetten, maar ook leuke figuurtjes. Ik zie er ook een zelfgemaakte in, gesneden uit een gummetje, met 50 erop. Die maakte ik voor mijn eigen vijftigste verjaardag.


Ik zie ook een heel leuk kuiken, nog in het cellofaan, met een prijsstickertje van de Dorcaswinkel. Die zou ik binnenkort wel eens kunnen gaan gebruiken, voor als ik weer wat liefs verstuur, zo vlak voor Pasen.

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is CIRKEL. 



Pas goed op jezelf en op je naasten!
Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

17 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke verzameling Akkelien. Goed dat je even in de doos keek, want nu kan je nog iets moois maken met het kuikentje en ben je precies op tijd voor Pasen ;o)
    Het kussentje dat je bij Katrein maakte, ziet er leuk uit met die vogeltjes erop. Zie ik daar kruisjes om te borduren?
    Je schrijft dat je er rijst in hebt gedaan. Maak je het kussentje wat vochtig voordat je het in de magnetron doet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, gewoon droog. Ik heb dat ook maar een paar keer gedaan, hoor, lang geleden. Het is zo ook fijn om te gebruiken als je hand wat overbelast is, het vormt zich naar de hand.

      Verwijderen
    2. Oja, en heel goed gezien: de mini-kruissteekjes! Ik vind het een beetje jammer dat ik toen zo'n lichte kleur gekozen heb...

      Verwijderen
    3. Dank je wel Akkelien, ik heb zelf een kussentje met kersenpitten en dat moet steeds vochtig gemaakt. Niet erg natuurlijk, maar het wordt daardoor wel snel wat smoezelig.... ;o)

      Verwijderen
  2. Jij hebt ook al zo'n heerlijke verzameling stempel Akkelien,
    leuk dat bestempelde kussentje met de vogeltjes, handig zo'n handwarmertje. Denk ook dat je binnenkort dat nog ingepakte kuikentje gaat gebruiken voor iets leuks met pasen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, zo'n rijstkussentje, met de relaxte vogeltjes erop nóg ontspannender.
    Schattig kuikentje, dat zal een lieve creatie opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks for the idea of the bag with rice! I have to try! I like the stamps with the little heart!
    Take care of yourself!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt ook een flinke verzameling stempels !
    Een heel mooi kussentje en zeker omdat het een eigen creatie is.
    Vind et een mooie opdruk.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk bestempeld kussentje en fijn dat je ook zoveel stempels hebt. Dat kuikentje komt goed uit nu vlak voor Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo n verzameling stempels bij elkaar daar je je leuk mee bezig zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt nog wel even vooruit met stempelen! Die oudjes vind ik vaak zo leuk. Ik heb ook nog van die oude schoolstempels..
    En gestempeld kussentje... ja... dat kan ook nog!Toch weer gelukt met textiel hè...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, zulke stempeltjes heb ik ook nog ergens... Even zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch ook eens doen, stempelen op textiel. Stempels genoeg die ik daarvoor gebruiken kan. De vogeltjes heb je die ook daadwerkelijk met kruissteekjes geborduurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw een hele doos vol, echt veel!
    Leuk kussentje met de vogeltjes en nog handig ook :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha zo'n doos heb ik ook en daar zag ik ook nog mooie vondsten in zitten. Inderdaad goed idee om weer eens wat kaarten te versturen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen