{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 april 2020

Vlaggetjespost

Vlaggetjespost


Een familielid is vandaag jarig, 70 jaar wordt hij. Wat een mooie mijlpaal en wat jammer dat alles wat er gepland was niet door kan gaan! Er is uiteraard het een en ander geregeld om er alsnog aandacht aan te schenken en wij deden mee.

Ik haakte ter verhoging van de feestvreugde ook een vlaggenlijntje.
Hij was jarenlang jarig op Koninginnedag en oranje associeer ik dan ook nog steeds met zijn verjaardag. Daarom koos ik voor oranje. Dit is een vrij dunne draad, ik heb 't al heel lang en af en toe komt het weer van pas. Ik haakte met haaknaald 2½.



Ik begon met 50 á 60 lossen en dan een vlaggetje. Een vaste, een half stokje, een stokje en een anderhalf stokje achter elkaar. 10 lossen en weer zo'n vlaggetje.


Om makkelijker de tel bij te kunnen houden, gebruikte ik dat knijpertje. Die verplaatste ik steeds na 10 vlaggetjes.



Zo, afknippen maar, het zijn er 70!


Zo'n slingertjes weegt maar weinig, dat kun je makkelijk meesturen met een kaartje.


En toch heeft het best wat lengte:


Het is ook nog eens een leuk werkje, waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. Al moet je wel een beetje opletten dat je goed insteekt.

Nu maar hopen dat het een feestelijke dag is vandaag bij 't feestvarken!


Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

1 opmerking: