{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 1 mei 2020

Crea 5220 VLOEIPAPER

Crea 5220 VLOEIPAPER


Het woord van deze week is VLOEIPAPIER en ik had echt bijna de joker ingezet, want ik wist echt niet wat ik ermee moest. Toen dacht ik aan vroeger, aan de jaren dat ik op de pedagogische academie zat. Zo leuk, al die uren die we besteedden aan creatieve vakken! Iedere week 2 uur textiele werkvormen, 2 uur handvaardigheid en 2 uur tekenen! Ook 2 uur muziek (of waren het er 4? Zou ook wel kunnen), dat was dan wat minder favoriet bij mij. Maar anderen zullen daar anders over gedacht hebben. Zoals echtgenoot 😅
Hij is meer van de muziek en vond die andere vakken helemaal niks. Verschil moet er zijn!

Het is niet echt vloeipapier dat ik laat zien, ik zocht in mijn plakboek van de tekenlessen de "tekeningen" op waarbij er iets gevloeid heeft over het papier. Dus ook bij mij deze keer uitwerkingen op papier, maar van lang geleden! 1982 -1984.




Dit is gemaakt met inkt, verdund met water. Een druppel op papier en dan voorzichtig blazen. Daarna bijtekenen met pen en (onverdunde) inkt.  De opdracht was: een fantasiefiguur. Het werd een soort van vogel met een hoedje op.

De volgende uitwerking is met dezelfde methode. De opdracht was: een vreemde ontmoeting.



Deze heks is gemaakt met de techniek die volgens mijn plakboek monotype heet. Het werkt zo: drie kleuren verf mengen met wit. Op een zinkplaatje breng je met de verf een "vlekkenconstructie" aan in een vorm die vaag op een heks lijkt. Niet te droog. Dan druk je het af op een vel papier, waarbij je goed moet wrijven.
Daarna et pen en inkt in en om de vlekken tekenen om er een echte heks van te maken.


Ik vind het zelf erg leuk om dit weer terug te zien! Blij dat ik dit nog niet heb weggedaan 😊

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is SILHOUET. 


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van ❤️
Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je dit allemaal bewaard hebt. En een leuke techniek, misschien toch iets voor de bovenbouw. Ik moest bij je fantasiefiguur denken aan een wandelende tak en je heks vind ik heel goed gelukt. Mooie uitwerking weer.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Nog veel meer creatieve talenten. Wat mooi om te zien!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is je gelukt! Geweldig dat je de joker niet hoefde te gebruiken. Ik krijg bijna spijt dat ik de PA nooit gekozen heb (ik heb er wel een tijd over gedacht maar toen besloot ik de Z in te gaan), al die vakken zijn op mijn lijf geschreven ;o)
    Wat een prachtig effect heeft het vloeien over papier gemaakt. Ik ga proberen het te onthouden, wie weet kan ik het nog eens gebruiken bij de Mixed Media. In het linker figuurtje zie ik een danseresje :-)
    De heks is ook heel mooi geworden, dat is ook een hele leuke techniek!
    Net als jij ben ik ook blij dat je de spullen bewaard hebt ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jij dat nog hebt bewaard!
    Ik vind het heel mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie techniek, heerlijk om mee te werken denk ik.
    Goed dat je het hebt bewaard, kunnen wij er ons voordeel mee doen.
    Ik vind dit erg mooi en zou het zo inlijsten en aan de muur hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je dat zegt. Ik zag tekeningen van mezelf terug waarvan ik dacht: dat kan best aan de muur.

      Verwijderen
  6. SUPER Akkelien dat je dit allemaal hebt bewaard,
    wat een fantastische techniek is dit zeg, dat ga
    ik zeker een keer uitproberen.
    De vreemde ontmoeting is mijn favoriet, maar eigenlijk
    zijn ze allemaal heel er mooi geworden. heerlijk
    toch om zo je fantasie te prikkelen, en jij bent daar
    heel goed in. Inderdaad ze kunnen zeker aan de muur, DOEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! It's a beautiful effect! Draw...blowing! Beautiful the witch.
    Have a creative days!Hugs,
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien geen vloeipapier, maar wel leuk om te lezen, er begon me iets vaag te dagen ;) toen ik las over de inkt en dan blazen :) Dat hebben wij ook wel eens gedaan op school.
    Ik vind je heks heel goed geslaagd en inderdaad, wat leuk dat je dit allemaal bewaard hebt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er een leuke woordspeling van gemaakt.. iets dat gevloeid heeft op papier... Erg leuk om te zien, en het ziet er artistiek uit!
    Wat een leuke opdrachten kregen jullie destijds.. die van ons waren een stuk saaier hoor. Enne..je hebt me meteen weer op ideetjes gebracht!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is niet zo maar vloeipapier maar het zijn gewoon kunstwerkjes. De vogel met het hoedje zag ik niet zo, daar zag ik meer een tevreden spin in, maar de ontmoeting en de heks vind ik echt heel mooi! Leuk om zo even mee te mogen kijken en iets van deze - voor mij - nieuwe technieken te zien. Mooie herinneringen die je hebt bewaard. Heb je na de PA ook echt voor de klas gestaan of ben je wat anders gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje invalwerk en een kleine vier maanden een eigen klasje. Het was een hele slechte tijd om een baan in 't onderwijs te vinden! Geslaagd in 1985, de oude opleiding... Maar: ik heb mijn man daar leren kennen! Dus zeker heel bepalend geweest voor mijn leven, deze opleiding ;-)

      Verwijderen
  11. Wat een mooie kunstwerkjes, dat je dat nog hebt bewaard, erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi en wat leuk dat je dat nog hebt

    BeantwoordenVerwijderen