{ 'anonymize_ip': true }

maandag 18 mei 2020

Keukendoekje met kabels

Keukendoekje met kabels


Voor Breiclub.nl ontwerp ik momenteel regelmatig iets op het gebied van haken, steeds met een andere techniek. Voor de maand mei maakte ik een keukendoekje met kabels.
Omdat veelvuldig reizen met openbaar vervoer afgeraden werd, ben ik nu niet naar Utrecht gereisd voor filmpjes. Ik maakte zelf heel veel foto's en beschreef het patroon heel uitgebreid. Ik zal er een paar laten zien.

Ik gebruikte Scheepjes Mighty. Deze mooie kleuren heten Oak (752), River(756) en Ocean (757). Ik vertelde in deze blog meer over dit stoere garen.


Dit is het begin van het keukendoekje, dat ik haakte met de kleur River:


Hier zie je het eindresultaat:


Het patroon is als minicursus op de website van Breiclub.nl te vinden, gratis voor leden.

Ik heb eerder een gebreid keukendoekje ontworpen, ook met Mighty, dat patroon is voor iedereen beschikbaar en vind je hier.
En hier vind je de gehaakte pannenlappen, ook met Mighty en ook gratis voor iedereen beschikbaar!


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kabeltje! Het doekje is eigenlijk tè mooi om te gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik zie hoe oneerbiedig ik met mijn vaatdoek omga ben ik altijd bang dat zo'n prachtig zelfgemaakt doekje geen lang leven beschoren is. Kunnen ze wat hebben? Want ze zijn wel superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi doekje lekker sierlijk voor in de keuken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou hier prachtig in de keuken staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blauw, leuk en handig, zo’n doekje.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen