{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 13 mei 2020

Mijn Rozeta (21)

Mijn Rozeta (21)


Bijna iedere dag haak ik weer een stukje aan mijn Rozeta, 2 of 3 toeren. Zo groeit de deken steeds. Ik maak de deken symmetrisch, en dat is een aanpassing op het originele patroon. Daarom heb ik meer garen nodig. Ik ben nu extra blij met mijn keuze voor Stonewashed en Riverwashed. Ik verwacht dat er niet veel verschil te zien zal zijn nu ik garens van een ander verfbad erbij moet kopen.
In Sneek zijn twee wolwinkels. Het blijkt dat de ene Stonewashed verkoopt en de andere Riverwashed, dus ik kan bij beide winkels wat kopen. Fijn om de lokale middenstand een beetje te steunen 😊

De laatste toer met de lichtblauwe kleur is gehaakt en de eerste rij met noppen zit erin: 



Verder met de lichtroze kleur:


En... weer een bol Stonewashed op:


Ik ben nu begonnen aan de laatste bol van mijn oorspronkelijke "pakket" en heb al wat nieuwe bollen in huis. 

Mijn Rozeta meet nu ongeveer 110 x 164 cm.
Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Alle patronen vind je hier:
Sinds 8 januari is er ook een bonuspatroon

Ik loop enigszins achter en blijf voorlopig op "woensdag Rozeta-dag" mijn vorderingen plaatsen. Al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je nieuwe bollen kunt bijkopen. Door het grote ronde deel in het midden zit er inderdaad genoeg afstand tussen beide buitenkanten om een eventueel kleurverschil niet te zien. Zo kan je lekker verder haken en groeit Rozeta iedere dag weer een stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kom je niet zonder garen te zitten en kun je lekker verder haken.
    In Hoorn zijn helaas helemaal geen wolwinkels meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schiet je lekker op :)
    Fijn dat je weer tijd had/hebt om weer verder te werken aan je Rozeta, als je zo door gaat komt hij vast al snel af :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat echt een SCHOONHEID worden, en wat
    heerlijk speels de bollen die er nu op zijn
    gekomen, veel haakplezier met de volgend ronde.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je nog bij kunt kopen. Het wordt een prachtige deken.

    BeantwoordenVerwijderen