{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 mei 2020

5 mei 2020 75 jaar vrijheid

5 mei 2020 75 jaar vrijheid


Vandaag vieren we 75 jaar vrijheid. 



75 jaar, bijzondere mijlpaal! Zeker reden om vlaggen te laten wapperen!

Ik vond hier nog een mooi gedicht:


Welkom in mijn wereld


Welkom in mijn wereld.
Daar waar racisme niet bestaat,
waar liefde ademt in elke leven
en niemand iemand haat.

Waar geen conflicten zijn
en niemand het woord corruptie kent.
Waar alleen de kleuren van je hart
vertellen wie je echt bent.

Een wereld waarin politici
geen loze beloftes uiten.
Waar kinderen niet worden geboren
om vervolgens te misbruiken.

Waar een 2 minuten stilte niet nodig is
waar een oorlog nooit geweest zou zijn
en niemand zijn dierbaren mist.

Mijn wereld is een wereld,
die zich laat zien in mijn dromen
Waar geluk en vrede heerst.
Waar ieder mens in mag wonen
en niemand een ander zijn leven beheerst.

Mijn wereld is een wereld,
waar alles magisch lijkt,
maar nog altijd een sprookje is
ver van de werkelijkheid.

Door Mauricio Plat, 2014





Een hele fijne bevrijdingsdag gewenst!


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat zou het heerlijk zijn om in zo'n wereld te mogen leven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht en een bijzondere 5 mei, eentje om nooit te vergeten.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een wereld waarin corona nooit had kunnen uitbreken, met respect voor alles wat groeit en bloeit en die helaas alleen in dromen bestaat. Leuk je vlaggetjes met kroon.

    BeantwoordenVerwijderen