{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 14 mei 2020

Voor ma-de-liefste (2)

Voor ma-de-liefste (2)


Vrijdag liet ik "raadplaatjes" zien in de blog en sommige van jullie kunnen heel goed raden!
Maandag heb ik het eerste raadplaatje onthuld en nu is het tijd voor de tweede onthulling.


In dat mooie margrieten/madeliefjespapier zit een kussen, gemaakt van twee grannysquares:


Ik had uit mijn voorraad alle bolletjes groen- en blauwachtige kleuren katoen gezocht:


Allemaal verschillende merken, maar wel allemaal ongeveer dezelfde dikte. Ik heb gehaakt met haaknaald dikte 3.

Ik had nog een kussen met een hoesje in een bijpassende kleur. Dat heb ik even gewassen, zodat het weer lekker fris is.
De squares haakte ik met vasten aan elkaar, waarbij ik van beide steeds het achterste lusje pakte van de v'tjes. Het is een mooi strak randje geworden:


De inspiratie voor dit cadeautje kwam van Haak je aan? Haken is verbinden. Op deze Facebookpagina las ik over elkaar missen, ook het omhelzen en de kussen, en een steuntje in de rug maken/haken voor jezelf of voor iemand anders. De kracht van het kussen! Lees vooral het hele idee op de Facebookpagina.

Mijn idee is dat het kussen in het prieel komt te liggen, achter in de tuin van mijn ouders. Ze zitten daar heel graag, heerlijk uit de wind.
Het zou ook niet misstaan op onze eigen loungebank:


En het was heerlijk om te haken! Misschien haak ik er voor onszelf ook nog wel een paar.

Ik schreef hierover ook een blog voor Breiclub.nl, die blog lees je hier.


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀

Fijne dag!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Leuk kussen, en een mooie combinatie van al die blauwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een steuntje in de rug, wat een leuk idee!
    Je hebt heerlijk allerlei restjes op kunnen maken. Door al die kleine kleurnuances js het een mooi geheel geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi van kleur en een goede restverwerking

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleuren doen me aan een exotisch strand en een azuurblauwe zee denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi cadeau, vooral met al die achterliggende gedachten erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lief cadeau met een mooie symboliek.

    BeantwoordenVerwijderen