{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 mei 2020

Crea 5220 DRIEHOEK en pipbags (2)

Crea 5220 DRIEHOEK en pipbags (2)


Het woord van de week is DRIEHOEK:



Uh, ik bedoel DRIEHOEK!



Ok, ok, dan ga ik even wat uitleggen, het komt goed!
Maandag liet ik al een setje pipbags zien. Pipbags passen heel goed bij het woord van de week. Zo'n pipbag is namelijk een soort driedimensionale driehoek. En het begint met een rechthoek en dan wordt het een vierkant en daarna een driedimensionale driehoek. Daarvoor moet dat vierkant gevuld worden en op een bepaalde manier dicht gehaakt.



Ik vulde ze met gedroogde groene erwten. En deze keer naaide ik kleine vulzakjes. Want ik denk dat je zo'n erwtje best door het haakwerk kan prutsen als je goed je best doet. En deze serie pipbags gaf ik weg aan Lola die 1 jaar is geworden. Ik denk dat zij en "grote" zus Marly er heel leuk mee zullen kunnen spelen, maar dat moet wel een beetje veilig niet waar!

Nu nog wat driehoekfoto's:





En ok, ook nog een soort van cirkel:



En alle pipbags in een mandje:



Dan is de cirkel weer rond! Of zoiets 😉

Nog wat details over de pipbags:
- Het idee is van  @dehaakzolder.
- Eigenlijk is de basis precies zoals mijn snelle kipjes
- Ik haakte met restjes katoen en haaknaald nr 3
- Gevuld met gedroogde groene erwtjes, maar dat kan ook met iets anders. Ik kreeg maandag de suggestie om het met strijkkralen te doen. Ook een goed idee! Voor als de pipbags vochtig worden.
- Voor hele kleine kindjes is 't misschien een goed idee om binnenzakjes te maken!

Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met driehoeken. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is BLAUW.


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van ❤️
Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Prachtig! Mijn dochtertje van 1 kan daar ook zo heerlijk mee spelen. Ik heb ze gevuld met wasbare vulling in oude pantykousjes, want bij ons moet het regelmatig even in de was 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, daar zijn ze weer, de pipbags. Ik vind ze alleen al leuk om naar te kijken ;o)
    Wat gezellig liggen ze daar in het mandje bij elkaar. Slim dat je er een vulzakje in hebt gedaan want die kleine vingertjes kunnen inderdaad heel veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat zijn echt hele grappige vormpjes! Op deze manier worden er ook borduurwerkjes omgetoverd tot soort kleine kussentjes.
    En nu heb je pipbags in alle kleurtjes van de regenboog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn inderdaad kleine kunstwerkjes in alle kleuren van de regenboog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat levert vast heel veel speelplezier op, leuk cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fun! You used beautiful colors! I think they are great even for "adult"..now
    Hugs,
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk mandje vol vrolijke vierkante driehoeken,
    Akkelien. Je kan ze ook als hand warmertjes gebruiken,
    even in de magnetron leggen en klaar voor gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wat een fleurige driehoekjes, dat geeft héél véél speelplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, dat zijn nog es leuke driehoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een geweldige vondst die pipbags. En ze passen prima bij het woord van de week.

    BeantwoordenVerwijderen