{ 'anonymize_ip': true }

zaterdag 16 mei 2020

Poem

Poem


Gisteren deed ik mee aan Crea 5220 en het woord van deze week is GEDICHT. Toen ik de andere blogjes bekeek, zag ik het Engelse woord voor gedicht, poem.
Ja, toen bedacht ik dat ik eigenlijk over iets heel anders had willen bloggen!

Toen ik zwanger was, noemden we het kindje in mijn buik Poem. Dat was heel handig, we wisten dat het een jongetje was en ook al hoe we hem zouden noemen. Dat wilden we graag geheim houden, dus lieten we aan niemand weten dat we het wisten. En met de naam Poem konden we ons ook niet verspreken.

Voor het geboortekaartje schreven we zelf een klein gedichtje, een Haiku.
Drie regels, in de eerste regel 5 lettergrepen, in de tweede regel 7 en in de derde regel weer 5 lettergrepen.


Drietalig. 
De eerste regel is in 't Fries, het betekent: nieuw leven, ons kind.
En zoals je poem uitstpeekt in 't Engels, is het mijns inziens twee lettergrepen.

Ik heb ook alle kaarten nog van de felicitaties met de zwangerschap en van de geboorte.
Dit kaartje kreeg ik van een collega, een zaterdaghulp (ik werkte heel lang in een winkel). Het is een gratis kaartje van Boomerang. Zo toepasselijk! Zo leuk!
Ja, iedereen had het toen nog over onze Poem!


Te leuk, deze herinneringen, dat is wel een extra blogje waard!
Zoon is inmiddels 20. Het belangrijke examen van afgelopen maandag heeft hij alvast heel goed gedaan. Nog twee examens in de laatste week van deze maand en dan is hij klaar met het MBO. 
Ik ben een trotse moeder 🙂

Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van ❤️
Heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Nou, dit vind ik meer dan geweldig! Ik snap dat dit bij je op de voorgrond sprong bij het nadenken over Poem...
    En nu moet ik even terug lezen naar gisteren, oei wat ben ik laat deze keer met berichten lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Ja jullie Poem is al een volwassen man, maar deze prachtige herinnering blijft jullie natuurlijk altijd bij. Ik snap helemaal dat je deze week twéé keer meedeed aan Crea 5220! ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ontzettend leuk en dat geeft veel zoete herinneringen heerlijk om zo te mijmeren over 1 woordje POEM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze mooie herinneringen rechtvaardigen zeker een extra (mooie) blog!!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie herinneringen aan zo'n simpel woordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus eigenlijk is Piet een gedichtje, of een gedichte is Piet.... hoe dan ook, jullie mogen zeker trots zijn op jullie gedicht, uhm, Piet! Zet 'em op, heel veel succes, Piet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat een geweldig verhaal Akkelien, en jullie
    Poem is inmiddels al 20 jaar. Leuk dat je dit op
    je blog hebt gezet, prachtige herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen