{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 15 april 2020

75 jaar vrijheid

75 jaar vrijheid

Vandaag is 't 75 jaar geleden dat Sneek bevrijd werd. Er waren in het hele lang grootse plannen om dit te herdenken, ook in Sneek. 
Voor Breiclub heb ik vlaggetjes ontworpen, de patronen zijn deze maand online gekomen. Ik ben nog speciaal voor filmopnames naar Utrecht geweest, in begin februari. Om goed uit te leggen hoe je ze maakt.
Ik had een vlaggenlijn klaar en nog een serie vlaggen bijna klaar, om te gebruiken bij de filmpjes. 

Nu heb ik twee vlaggenlijntje en wij hebben twee ramen voor.
Dus vandaag begin ik te vlaggen!


Vorige week kregen we ook zo'n mooi speldje in de brievenbus. Het is nu een bijzondere situatie, toch belangrijk om stil te staan bij het feit dat wij al 75 jaar vrij zijn van oorlog.


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Ja de bevrijding en 75 jaar vrijheid worden nu heel anders gevierd dan eerst van plan was...
    Jouw vlaggetjes zijn in ieder geval gewoon te gebruiken gelukkig. Mooi en leuk zo met de kroontjes er in. Én ieder jaar weer te gebruiken als we weer 'gewone' Koningsdagen hebben.
    Je schrijft dat je naar Utrecht bent geweest om de werkwijze uit te leggen, hoe ging dat? Is daar een 'studio' van de Breiclub of ging het nog anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat het in Utrecht was heeft er vooral mee te maken dat het heel centraal ligt. Daar was een ruime gehuurd waar de filmopnames plaatsvonden.

      Verwijderen
  2. Wat mooi dat je hier aandacht aan besteedt. Zeker in deze tijd...
    Leuk dat jullie zo'n speldje in de bus kregen.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die vlaggetjes en in de Friese kleuren!
    Ook bij ons gaat de herdenking niet door 😔

    BeantwoordenVerwijderen