{ 'anonymize_ip': true }

maandag 30 maart 2020

Thuis huisjes maken

Thuis huisjes maken


We zijn veel thuis, het is niet anders. 
Voor Breiclub.nl schreef ik een blog waarin ik mijn patroontje deel voor dit gehaakte huisje:


Dat patroontje maakte ik al in 2013 en ik had het ook al eens in deze blog gedeeld. Leuk genoeg om nog eens te laten zien. 
Je kunt allerlei variaties maken en ze steeds weer anders "aankleden", met deurtjes, ramen, bloemetjes etc. Je kunt borduren, kralen, lovertjes of knoopjes gebruiken. Leuk om je fantasie te gebruiken!


Ik heb wel meer huisjes gemaakt, ook gebreide. Op zich zijn dat variaties op de gebreide kerstballen. Een ribbeltje als begin van het dak en af en toe een toer zonder minderingen om het dak wat langer te maken, dat geeft al een heel andere vorm.


Leuk om het huis in lentesfeer te brengen of in paasstemming.
De Breiclub-blog kwam gisteren online, je vindt 'm hier.

Ik kwam in een "winkeltje aan de weg" bij een dagbestedingsplek deze leuke krans tegen:


Erg leuk, deze hangt nu bij ons voor 't raam naast de voordeur.
Heb jij je huis ook al wat opgefleurd met versiering?


Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van 🍀
Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Ja, dat staat gezellig zeg... Mooie huisjes laat je zien! Hoe reageren de vogeltjes er op?
    Je krans is ook leuk. Hier nog geen paasversiering...ik weet ook niet of ik er zin in heb. Nou ja, alleen de gebreide haasjes misschien. Die staan bij beer voor het raam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg een echt voorjaarsgevoel van je blogje, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie krans. De huisjes zij nog steeds zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het werkt aanstekelijk voor een vrolijk pasen.

    BeantwoordenVerwijderen