{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 27 maart 2020

Crea 5220 Kalligrafie

Crea 5220 Kalligrafie

Het woord van deze week bij Crea 5220 is Kalligrafie. 
Ik heb wel eens eerder verteld dat ik de vroeger de Pedagogische Academie heb gedaan. Daar hadden we o.a. schrijfles en daarbij deden we ook wat aan kalligrafie. Ik heb eigenlijk een vreselijk handschrift, maar als ik er de tijd voor neem, dan kan het ook netjes 😉

Door de situatie met Corona kwam er ineens een projectje langs dat mooi bij het woord van de week past. Ons achternichtje Marly werd 3 jaar en we waren in januari al uitgenodigd! Uiteindelijk was het precies in de week dat we allemaal thuis moesten blijven. De familie maakte er zelf een feestje van en ik pakte onze cadeautjes in een doos. Voordat ik die verstuurde versierde ik deze doos.



Ik legde een aantal vellen gekleurd papier op elkaar, tekende daar rondjes op en knipte ze uit.


6 kleuren zoals je ziet. Ik had een pakje kalligrafeerstiften in huis, een keer gekocht bij de Action. Volgens mij heb ik ook nog van mijn schooltijd, maar of die het nog doen?


De dikste stift heeft wel een soort van een puntje los hangen, maar dat geeft op zich best wel een aardig effect.
Elke kleur kreeg een eigen letter van MARLY en op de zesde kleur kwam de 3.


Op zich deed ik maar wat, maar ik heb wel geprobeerd om op elk rondje een ander lettertype te maken. 


Uiteindelijk plakte ik al die rondjes op de doos en ik ben zelf helemaal in mijn nopjes met het resultaat.


Het is ook enthousiast ontvangen, ik kreeg een filmpje van het uitpakken, erg leuk.
Wat erin zit? Dat laat ik binnenkort op dinsdag-poppendag zien. Of weet je het nu al?

De doos had ik ook al laten zien op Instagram, waar ik mee doe aan #marchmeetthemaker. Het onderwerp was Packaging. Nu heb ik niet een bedrijf met heel veel pakjes, al verstuur ik wel regelmatig wat. Ik doe dat vaak met verpakkingen die ik hergebruik. Deze doos had ik van de supermarkt. De andere spullen had ik in huis. Leuk om zo wat te knutselen!

Ik ben heel benieuwd naar waar anderen aan dachten bij het woord van de week. Kijk je mee?
Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is STEMPELS. Ik ben ook benieuwd wat ik daarmee ga doen 😉

Pas goed op jezelf en op je naasten! Samen maken we er het beste van ❤️
Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. O, zal ik je eens wat vertellen.. Vannacht droomde ik dat je sierletters had gehaakt op een vlag... Dat komt natuurlijk omdat ik de afgelopen dagen probeerde te bedenken hoe je met handwerk dit onderwerp zou vormgeven...
    En nu heb je papier gekozen! Maar ik vind dit een heel leuk idee en je hebt het ook meteen praktisch gemaakt.
    Hihi, die stiften heb ik ook... en idd... al heel snel een gespleten punt; bij mij kwam het door de dop..
    En nu wil ik natuurlijk graag weten wat er in die doos zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een leuk idee om een doos zo te beplakken met rondjes met letters, het is al een feestje om die te krijgen en dubbel leuk om het uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk idee! De cirkels zo over elkaar geplakt en voorzien van Marly's naam maken het een heel mooi persoonlijk cadeau.
    Jammer voor Marly dat ze haar feestje niet uitgebreid kon vieren, maar wel fijn dat ze nu op meerdere momenten toch weer even jarig is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marly had een topdag, ze heeft ouders die er even goed altijd een feestje van kunnen maken!

      Verwijderen
  4. Grandioos idee, dit ga ik onthouden, want binnenkort komen er een paar verjaardagen aan, super !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuk en feestelijk idee, goed van je :)
    Wat er in zit, dat is voor mij nog een verrassing of heb ik nu niet goed opgelet? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Akkelien om het zo te versieren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch heerlijk vindingrijk Akkelien,
    geweldig hoe je dit bedacht hebt en uitgewerkt
    natuurlijk, ziet er zeer aantrekkelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat .... heb je heel leuk verpakt zo! Het zal zeker een feest te zijn geweest om het uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What an original idea! Beautiful pastel colors you have chosen!
    Hugs,
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk persoonlijk cadeau en natuurlijk ben ik nu razend nieuwsgierig naar de inhoud van die leuke doos.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marly al weer 3? Dat gaat hard en wat heb je dat leuk gedaan met die cirkels met haar letters. Echt een feestelijk cadeautje zo. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de inhoud?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een feestelijk idee Akkelien wat wordt je daar blij van, zo'n mooie doos. Nu afwachten wat er in zit.

    BeantwoordenVerwijderen