{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 3 maart 2020

Dinsdag - poppendag Oud patroon, nieuw popje (1)

Dinsdag - poppendag Oud patroon, nieuw popje (1)


Bij mij zag je de laatste tijd al wat oude patronen voorbij komen. Maria is ook in de ban van iets van vroeger.

Meer dan 20 jaar geleden kreeg Maria een setje patronen toegestuurd en dat lag tussen haar "ideeën". 


Ze bleek dit zelf ook bewaard te hebben, want ze vond nog een setje terug:


Maria vertelt: 'Het zijn patronen uit het tijdschrift Prinses, uit 1970. Dat is een Christelijk vrouwentijdschrift dat uitgegeven werd tussen 1961 en 1974. Indertijd kon je de patronen bestellen door postzegels op een briefkaart te plakken. En dat heb ik dus gedaan,van mijn zakgeld 😊 
Tja, die patronen zijn nu 50 jaar oud. Hoe bijzonder is dat!"



Maria ontdekte in de knipsels dat er ook een boekje van was gemaakt en ging op zoek op het wereldwijde web. Uiteindelijk vond ze nog een exemplaar! Een ware schat natuurlijk.


Ze denkt dat ze vroeger wel iets uit dit boekje gemaakt heeft, maar dat heeft ze niet meer. Dat gaat wel weer komen, ik zie al een klein begin op de volgende foto:


Dit wordt dus zeker vervolgd!

Meer poppenberichten van Maria vind je onder het label "Poppen van Maria".

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Ria,
Rita en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik ben heel benieuwd naar wat dit gaat opleveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat leuk, ik kijk vast uit naar een update! Zo leuk die oude patronen, en met een ander kleurtje of een ander detail zijn ze weer helemaal van nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zulke oude patronen en nu weer helemaal terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja leuk !!! de prinses dat blad had mijn moeder ook en er zijn er nog wat ergens op zolder, ik moet daar maar eens gaan snuffelen :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top zeg om met zulke oude patronen weer aan de slag te gaan! En uit de mode zijn ze zeker niet, een pop blijft een pop. En met moderner garen en kleurtjes, maak je ze snel up to date!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik ben ook benieuwd wat Maria alle aal gaat maken met deze patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoiiiiii
    Geweldigggggg... dat is bijzonder����
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat leuk Akkelien, volgens mij zie ik al een paar beentjes tevoorschijn komen, dat gaat vast een prachtige pop worden.

    Bedankt voor het toevoegen aan het lijstje, het was misschien toevallig dat ik twee keer op deze dag iets heb gepost, maar wie weet komt het nog vaker eens voor.

    Fijne week verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Dit ken ik niet, ik was toen nog maar een jong prulletje. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen