{ 'anonymize_ip': true }

maandag 9 maart 2020

De Breimeisjes on tour voor een filmdag

De Breimeisjes on tour voor een filmdag


Het is alweer ruim een maand geleden dat ik met de trein naar Utrecht reisde.


Echtgenoot bracht me naar Heerenveen, dat scheelde alvast flink wat tijd. In de trein heb ik lekker zitten haken.

Ik had een afspraak met mensen van Breiclub.nl, voor een filmdag en er was een kamer gereserveerd bij een soort van zalencentrum in Hoog Catharijne. Heel handig om daar met de trein naar toe te reizen!

Ik werk momenteel aan minicursussen voor Breiclub.nl. Dan wordt een techniek uitgelegd met filmpjes en ik bedenk er een patroon bij. Ik had deze keer twee haakprojecten voorbereid.
Ik deel hier wat beelden van "achter de schermen".


Cameraman Jorg kijkt me hier op de vingers:


Zo worden de close ups in beeld gebracht.
Een vriendelijke en geduldige cameraman, heel fijn. Ik kende Jorg al, hij was vorige zomer bij me thuis voor opnames voor de Summerschool.

Ik maakte direct ook kennis met Mirjam, zij is mijn collega voor de mini-cursussen. Zj had twee breitechnieken voorbereid:


Deze maand komt er van ons allebei een techniek met patroon online voor leden van Breiclub.nl. En in april nog eentje. Wij zijn inmiddels alweer bezig met nieuwe ideeën.

Deze foto vind ik zelf ook leuk:


Een beetje spannend, wel heel leuk om zo'n dag mee te maken! Het was daarbij ook nog eens heel gezellig met Mirjam en Jorg!

De ontwerpen laat ik later zien.


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Cool, zo maak je nog eens wat mee! En voor je het weet ben je beroemd 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk zeg, het lijkt me wel wat om nieuwe technieken te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat leuk Akkelien, ook best heel spannend
    allemaal. Ben benieuwd naar de nieuwe ontwerpen,
    en je staat heel leuk op de foto!!!
    Vraag me af waar dat spuitflesje voor nodig is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is het flesje waar ik water met een beetje Eucalan in heb. Daarmee spuit ik haak- of breiwerk vochtig, als ik het ga blocken. Dat laat ik zien in een filmpje.

      Verwijderen
  4. Dat moet je maar kunnen. Ik word altijd giechelig van. Leuk dat je dat je dat allemaal doet met de Breiclub. Was wel een eindje treinen!

    BeantwoordenVerwijderen