{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 maart 2020

De Mantarog

De mantarog


Op 8 november liet ik hier nog eens wat van zien, de mantarog. Een blog over groeien en ik liet toen ook de Rozeta zien, nog in een pril begin, en de nachtliedjes. De nachtliedjes liggen al weer een tijdje te wachten op een nieuw couplet, ik heb te veel andere dingen. De Rozeta laat ik regelmatig zien. De mantarog is al maanden klaar! Ik maakte nog foto's met mijn vorige smartphone. Zou het daardoor komen dat ze de blog nog niet haalden?


De foto's zijn op eind november genomen, wat een mooie blauwe lucht! Volgens mij is het daarna niet meer zo blauw geweest!



Het patroon komt uit het Yarn Bookazine Reef, een uitgave van Scheepjes.


Het is een vrij eenvoudig patroon. Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn om een mooi resultaat te bereiken.


De sjaal ligt eigenlijk te wachten op voorjaarsweer. Ik gebruikte garen dat ik ruim drie jaar geleden tijdens de Breidagen in Zwolle kocht, zie deze blog.
Ik heb zover mogelijk gebreid en had nog maar een klein beetje over van het vijfde bolletje.

Tegenwoordig koop ik echt alleen garen als ik weet wat ik ermee wil. Ik heb nog steeds veel garen liggen dat ik kocht zonder plan... Ken je dat? Ik heb ook al heel veel weggegeven!



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaal voor een lentetype😉.
    I ❤ it !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sjaal blijkt ook goed bij mijn nieuwe jas te passen, dus ik houd 'm zelf ;-)

      Verwijderen
  2. Recent hebben we weer een prachtige blauwe lucht gehad, kijk maar https://borduurblog.blogspot.com/2020/03/magnolia.html . Het kan wel zijn dat het bij jullie niet zo was, het weer is nu nogal plaatselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blauwe sjaal is echt prachtig, daar heb je er nooit genoeg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, prachtig!
    De eerste foto legt heel goed de naam van de sjaal uit.
    Gelukkig dat je hem alsnog gepost hebt, dat we mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sjaal in mooie blauwe kleuren. Is hij in tricotsteek gebreid? Op de foto lijkt het of er ook ribbels inzitten maar ik kan het niet goed zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is tricot en dan op bepaalde naalden 1 naald recht breien i.p.v. averecht, zodat er een ribbel ontstaat. Eenvoudig en mooi ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen