{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 12 maart 2020

Lentebollen

Lentebollen


Heerlijk dat het af en toe al wat lente-achtig weer is. In de tuin heb ik al heel veel lentebloemen: crocussen, narcissen, sneeuwklokjes en hyacinten, prachtig vind ik.
Buiten op de tuintafel staan een paar potjes met deze bolletjes. Als je ze binnen zet, zijn ze altijd zo snel uitgebloeid, buiten blijven ze heel lang prachtig en zo geniet ik er lekker lang van.



Wil je er binnen ook lang van genieten, dan zou je lentebollen kunnen breien. Ik schreef er een blog over voor Breiclub.nl en daarin kun je vinden hoe ik de bollen brei.
Je kunt direct een motiefje inbreien of het later erop mazen of borduren.
Op internet kun je vaak hele leuke patroontjes vinden, zoek bijvoorbeeld op strijkkralen en het motief dat je zoekt.



Bij Freppi vind je hier allemaal borduurpatronen. Ik zag al vogelhuisjes, zo leuk!



Deze bollen zijn vrij groot, maar je kunt ze ook makkelijk kleiner maken.
Ook leuk voor de paastakken!

De Breiclubblog kwam dinsdag online, je leest 'm hier. Daarin vind je de hele brei-beschrijving.


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk die vrolijkheid binnen en buiten!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, van de lente in de natuur genieten we volop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat het gezellig! We zijn er nu allemaal wel aan toe, die lente... Mooie ballen heb je gebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn schattig! Brengt me op ideeën om het te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee om de mooie bolletjes buiten te zetten en er lang van te genieten. De gebreide lentebollen geven ook binnen een fijn lentegevoel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen