{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 4 maart 2020

Mijn Rozeta (19)

Mijn Rozeta (19)


Week 10 is ook klaar!

Ik maakte bijna na elke toer een foto en zo zie je de takjes/boompjes groeien:


Ik kan al iets beter uit de voeten, dus nu ben ik ook even buiten geweest met de deken:


En een close-up van de boompjes/takjes:


Hier ligt mijn Rozeta binnen, om 'm op te meten en om te bekijken of ik het zo goed vind en aan de rand ga beginnen, of... zal ik die boompjes ook aan de andere kant haken?


Wat vind jij?


Mijn Rozeta meet nu ongeveer 110 x 143 cm. Door de rand zal er nog zeker 6 cm bij komen, misschien zelfs iets meer. Een extra rand met de boompjes geeft ook nog eens 33 cm meer in de lengte. Ik heb garen genoeg voor een van de keuzes en zal er dus eventueel nog wat bij gaan kopen.

Ik haak met Stonewashed en Riverwashed (de kleurnamen kun je vinden in deze blog) en gebruik haaknaald nr. 3½.

De Rozeta is een ontwerp van Tatsiana van Lilla Björn's Crochet World en het is een CAL, waarbij iedere week een deel van het patroon online komt.Alle informatie over deze Cal vind je in de speciale Facebookgroep én hier op de website van Scheepjes.
Alle patronen vind je hier:
Sinds 8 januari is er ook een bonuspatroon

Ik loop enigszins achter en blijf voorlopig op "woensdag Rozeta-dag" mijn vorderingen plaatsen. Al mijn blogs hierover kun je terugvinden onder het label "Rozeta".


Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wow!! Wat ziet hij er nu mooi uit.
    Als je hem toch als deken wilt gebruiken zou ik het zeker overwegen om aan de andere kant ook de boompjes te haken. Ga je gewoon nog even door met dit prachtige project 😅🌺😅

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Ik zou zelf gaan voor de symmetrie. Kun je meteen nog langer genieten van het haken eraan, of ben je juist wel toe aan een nieuw project?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij wordt echt prachtig. Ik zou ook nog aan de andere kant de boompjes haken. Succes.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een PRONKSTUK Akkelien, het is werkelijk een JUWEEL.
    Zelf zou ik, net als bovenstaande dames ook schrijven zeker nog een rand boompjes haken, dat geeft zoveel charme aan het geheel. Dit project heeft dat echt nodig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een beetje laat, maar wel gemeend!
    Ik vind hem zo al prachtig, maar Ik zou ook ervoor kiezen om aan de andere kant verder te gaan zodat het patroon daar terug komt:)
    Ik hoop wel dat je daarvoor genoeg garen hebt.
    Fijne zondag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen