{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 maart 2022

Week 9

Week 9


Op de achtste vrijdag van dit jaar is hier deel 9 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Deze 9 maakte ik als update voor m'n wilde nieuwjaarshaaksel, zie deze blog.

Bij de 6 vertelde ik over de tafel van 6. De tafel van 9 gebruik ik als ik rond haak met halve stokjes. Halve stokjes haken vind ik heel fijn: het gaat een stuk sneller dan haken met vasten en het is steviger dan haken met stokjes. 




Dus zo'n rondje begint met 9 halve stokjes in een magische ring.
In toer 2 haak je in elke steek 2 halve stokjes, dan heb je er 18.
In toer 3 haak je in elke tweede steek 2 halve stokjes, dan heb je er 27.
In toer 4 haak je in elke derde steek 2 halve stokjes, dan heb je er 36.
En zo verder.
Tip: voor het mooiste resultaat moet je de meerderingen iedere toer iets verplaatsen. Dan wordt het rond in plaats van 9-hoekig. 

Voor de hoofdingsfoto van deze blog maakt ik graag een collage met 9 foto's. Deze collage is speciaal voor vandaag:


Het woord negen is een palindroom. Dat is een woord dat van voor naar achter én van achter naar voor precies hetzelfde is. Heel kort geleden hadden we een datum-palindroom: 
22 - 02 - 2022. Dat komt niet vaak voor! 

De negende vrijdag van 2022 is gevuld! We zullen zien hoever ik ga komen.
Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, ieder kwartaal of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag en fijn weekend!
Geniet en denk aan de happy momenten 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗
debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Tafels leren ha ha je hebt het mooi omgezet in een haakwerk.
    Mooie vrijdag mooi gevuld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En weer gelukt, ik vind het knap.
    Het was leuk geweest als mijn kleinzoon op die bijzondere datum geboren was, maar we wachten nog op hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gehaakt die negen!
    Weer wat geleerd: een palindroom, nog niet eerder van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen