{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 2 maart 2022

Herstelwerk/verstelwerk

 Herstelwerk/verstelwerk


Verstelwerk, dat is hoe je het noemt: "relatief kleine reparaties aan een voorwerp, zoals door stopwerk, lappen of het weer samenvoegen van twee stukken, zonder daarbij grote onderdelen van het voorwerp te vervangen".

Ik moest iets herstellen/verstellen aan één van m'n Hinterthierseemittens:


Het zit aan de binnenkant van m'n hand, best wel een aardig gaatje...


Gelukkig heb ik het garen nog! Dus ik heb het weer gemaakt. Eerst met de oranje kleur wat steekjes ertussen gemaasd en toen met de rode kleur eroverheen. Nog een beetje weer bijgewerkt met oranje en alle draadjes afgehecht.


Sokken stoppen, dat doe ik eigenlijk nooit, maar ik was zeer gemotiveerd om dit te herstellen. Ik draag ze met heel veel plezier en vind ze nog steeds prachtig:


Ik heb deze mittens eerder gebreid van een compleet pakketje met patroon dat ik kocht bij Bregina.
Wil je er meer over lezen? Kijk dan onder het label "mittens".


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Deze polswarmers zijn het echt waard om hersteld te worden, netjes gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig en helemaal waard om te ze te maken.
    Zo heb je er nog lang plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat jammer dat er een gat in kwam. Wèl een teken dat ze worden gebruikt!
    Je hebt het netjes opgelost; fijn dat je dan garen in je voorraad hebt liggen hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je ze kon repareren, ze zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen