{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 maart 2022

Week 11

Week 11

Op de elfde vrijdag van dit jaar is hier deel 11 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Deze 11 is net als de 10 van vorige week weer een collage uit het wilde breiwerk van 2014.

11 is een getal dat heel erg bij Friesland hoort! De 11 steden van Friesland waarlangs verschillende tochten gaan: per fiets, motor of lopend, die gaan ook in principe elk jaar wel door. De beroemdste is die op de schaats. Het is heel lang geleden dat die door kon gaan, in 1997.

Leeuwarden - Sneek - IJlst - Sloten - Stavoren - Hindeloopen - Workum - Bolsward - Harlingen - Franeker - Dokkum. Dat zijn ze alle elf. In elk van die steden is ook 1 van de 11 fonteinen. Ik heb ze nog steeds niet allemaal gezien. Die van Sneek heb ik nog nooit laten zien, die vind ik persoonlijk ook niet heel erg mooi. Die staat wél op een mooie locatie! Vlakbij de Waterpoort.


Voor Friesland Post heb ik een aantal keren een ontwerp gemaakt, steeds "iets" met pompeblêden. Daarvan zitten er trouwens maar 7 op de Friese vlag. Dat had ik eigenlijk nog willen noemen in week 7 🤔

Als het even kan, doe ik wel iets met het getal 11 in zo'n ontwerp. De banen van deze sokken zijn 11 steken breed:


En de banen van deze sjaal bestaan steeds uit 11 streepjes blauw of rood en 11 streepjes wit:


De 
elfde vrijdag van 2022 is gevuld! We zullen zien hoever ik ga komen.
Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, ieder kwartaal of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag en fijn weekend!
Geniet en denk aan de happy momenten 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗
debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Leuke 11 heb jij bedacht!
    De 11 steden uit Friesland kende ik van Denkend aan Holland, André van Duin en Janny die varend de Elfstedentocht deden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer gelukt!
    Je hebt wel eens een foto van de waterpoort laten zien, ik kan mij niet meer herinneren of daar de fontein ook zichtbaar op was, dat zal wel niet, jij zal het wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, die was genomen vanaf de brug, die tussen de fontein en de Waterpoort is.

      Verwijderen
  3. tuurlijk de 11 stedentocht kom je toch ook weer in /Friesland uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de 11 hoort echt bij jullie prachtige provincie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk nu toch alweer gelukt en hoe, SUPER.
    Wat heeft Friesland toch een hoop te bieden hé.
    Net als wat jouw handen allemaal maken is een mooie
    bron om uit te putten in deze leuke reeks!!!

    BeantwoordenVerwijderen