{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 8 september 2016

Nog eens Kumihimo

Nog eens Kumihimo


Hier liet ik al eens zien dat ik aan het experimenteren was met Kumihimo-schijven. Ik probeerde de ronde en de vierkante schijf uit en ik ontdekte dat je ronde koordjes echt beter op de ronde schijf kunt maken. Je moet heel goed op de spanning letten, anders vervormt het koordje:



De vierkante of rechthoekige schijven zijn voor platte banden. In het boek "Kumihimo" van Lidsey Tricot (wat een grappige achternaam trouwens!) bleek één voorbeeld te staan van zo'n plat bandje. Dat heb ik dus maar eens uitgeprobeerd:

Een stuk beter. Ik heb een heel eind "gekumihimood" :-)


Ik heb toen de draden gesplitst en twee stukjes gevlochten om een soort van knoopsgat te creëren en toen heb ik het weer op de schijf gezet:


Na nog een paar "slagen" volgens de methode uit het boekje heb ik er knopen in gelegd om het af te sluiten. Dat kan vast mooier, maar ik vond het zo wel even goed. Op het begin heb ik een knoopje genaaid:


Zo: armbandje klaar!



Een vriendin kocht een setje bij de Action, een kleinere ronde schijf, ook daar kun je leuke bandjes mee maken:


Het is leuk om te doen en het is ook leuk om verschillende technieken uit te proberen. Ik wil nog wel eens experimenteren met een bredere band!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


7 opmerkingen:

  1. Echt leuk, en zeker ook om het te doen! Ook maar eens bij de Action kijken, denk ik.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lydia heeft ze allebei geprobeerd, maar zij vindt de officiële wel fijner! Toch is het leuk om het op een voordelige uit te proberen ;-)

      Verwijderen
  2. Wat bijzonder, ik kende het helemaal niet om eerlijk te zijn.. en met leuk resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gaaf en het ziet er makkelijk uit maar zal nog best een hele toer zijn , ik heb ze ook van de action liggen gewoon om eens te proberen uh.... als ik tijd heb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De moeilijkheid valt op zich wel mee. Het begin is een beetje opletten, maar daarna is het steeds herhaling. Eigenlijk best ontspannend :-)

      Verwijderen
  4. Wat een super leuk armbandje, stoer met dat knoopje!

    BeantwoordenVerwijderen