{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 6 september 2016

Dinsdag - poppendag Bruidspaar

Dinsdag - poppendag Bruidspaar


Ja, het is weer poppendag en dit Breimeisje doet weer serieus mee! 
Vandaag laat ik een bruidspaartje zien. Via mail kreeg ik de vraag of ik een paartje wilde haken en hoe dat dan ging. We hadden een hele mailwisseling en ik stuurde wat foto's van bruidspaartjes die ik al eens gemaakt had.


Het bovenste paar maakte ik voor Katrein en haar man, vooraf. Ik wist toen niet wat ze zouden dragen en hield de bruidskledij vrij klassiek, naar 't patroon uit het boekje "Gelukspoppetjes haken" van Annemarie Arts. Natuurlijk wel met wat toegevoegde details.
Het paar hieronder maakte ik voor mijn broer en schoonzusje, voor hun twaalf-en-een-half-jarige huwelijksjubileum. Dat stel heb ik wel aangepast op de kleding die ze droegen toen ze echt trouwden. Al had mijn broer eigenlijk een lichter pak aan. Ik heb zijn kleding voor deze gelegenheid aangepast op die van m'n schoonzusje die echt in het zwart trouwde en zo'n mooie zwierige hoed droeg toen ze trouwden in juli 1999.


Nu haakte ik het bruispaar Ellen en Norman. De bruidegom ging in het grijs, de bruid in het wit.


En de bloemen werden ook nu zonnebloemen! Mooi voor een bruidspaar in juli!


Ik had eerst een geel draadje om het vlinderstrikje van de bruidegom, maar dat heb ik toch veranderd.


De bruid heeft bruine ogen en lange blonde haren.


De bruidegom heeft donkerblauwe ogen en een donkere korte coupe.




Je ziet van de bruidegom één oog, omdat hij "en profil" ligt.



De opdrachtgeefster vroeg of ik de namen er ook op kon maken op een of andere manier. Nu kan ik wel heel goed een naam inbreien, maar om van een kerstbal een bruid of bruidegom te maken, daar moet ik nog eens even over nadenken.
Uiteindelijk spraken we af dat ik een van de draden onderaan extra lang zou laten, zodat er nog kraaltjes met de letters aan geregen konden worden. Ik wist zelf even niet hoe ik aan letterkraaltjes kon komen. Inmiddels heb ik ontdekt dat ik die gewoon bij Trendywol kan kopen.

Het bruidspaar is op 30 juli getrouwd. 
En ik kreeg nog een foto hoe het gehaakte bruidspaar gegeven is:



Leuk om te maken! En nu heb ik direct een aantal door mij gehaakte bruidspaartjes bij elkaar in de blog. Ik moest heel erg zoeken naar die eerste twee foto's, vanaf nu kan ik ze makkelijk terug vinden :-)

Zo, dan ga ik nu eens kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Es,
Jannie,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn  en
Sandra

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk al die verschillende bruidspaartjes. Leuke cadeautjes om te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al die verschillende bruidspaartjes.
    Wat creatief ben je toch. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bruidspaartjes zien er allemaal leuk uit, maar het meest recente vind ik het mooist. Echt alle details perfect passend bij het bruidspaar. Mooi gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig, al die bruidspaartjes bij elkaar! Hetzelfde, maar toch telkens héél anders. Leuk!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt Akkelien! Ik vind die zonnebloemen ook erg leuk! Origineel cadeau!

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeker leuk om cadeau te geven en zo verschillend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig zoals je al die bruidspaartjes hebt 'gepersonaliseerd '! Enorm leuk om dit overzicht bij elkaar te zien.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig dit paartje, en knap hoor, dat je dit kan haken, het is denk ik best een gepriegel ;o) En zo leuk dat het zo persoonlijk is, dat maakt het extra bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Is bruidsdag bij jou! Wat leuk dat elk koppeltje weer anders is en dat je steeds weer probeert om aan te sluiten bij het koppel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn heel leuk geworden. Vooral zo met die bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, al dat gehaakte geluk, de echte paartjes zijn er zeker heel blij mee, dat kan haast niet anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De gelukspoppetjes zijn een copietje van het bruidspaar,toen ik het kadootje afgaf begon de bruid te wenen...Ze zijn supermooi gehaakt,die staan nu te pronken op de schouw in hun huisje in Gent
    Dikke,dikke merci akkelien voor dit prachtig kunstwerkje
    Charline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat leuk dat je ook even hier reageert, Charline! Bedankt voor je lieve woorden en ik heb 't met veel plezier gehaakt!

      Verwijderen
  13. Wat een feestje, al die paartjes bij elkaar! Knap gemaakt!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen