{ 'anonymize_ip': true }

maandag 26 september 2016

Huisnummer

Huisnummer


Woensdag zei ik het al, dat ik er nog op terug kwam, op die huisjes en vandaag is het al zover :-)
Ik bedacht namelijk dat je er ook goed op zou kunnen borduren en het leek me heel leuk om als huisnummer te gebruiken.


Ik haakte eerst een huis van 20 steken breed en zo'n 20 toeren voor de hoogte van het rechte deel.


Daar kwam de 4 op:


Het tweede huisje is 18 steken breed en ik haakte het rechte deel wat hoger:


De 1 borduurde ik op dezelfde hoogte:


En dan is ons huisnummer compleet:


Ze staan nu voor het raam, vlakbij waar onze brievenbus hangt. Kan de postbode checken of hij op het goede adres is :-)

Ik gebruikte een bol dikkere katoen, in dit geval van de Zeeman, het is 100 gram en ongeveer 150 meter. Ik haakte met haaknaald nr 5.
De inspiratie komt bij Sigrid vandaan. Ik haakte het op mijn manier en dat beschrijf ik hier.

Hier nog twee vakantiefoto's, gemaakt in Wimereux, waar op de boulevard allemaal kleine houten strandhuisjes staan, hier en daar zelfs twee rijen achter elkaar:



Allemaal verschillende modellen, wel allemaal met veel wit en wat blauw.

Ik vind de gehaakte huisjes geweldig leuk! Het lijkt me ook geweldig als kussen, dan moeten ze nog wat groter. Ook een hele rij witte en/of rode huisjes in de vensterbank voor de kerstperiode lijkt me heel gezellig! Met een leuke tekst of cijfers (Van 1 tot en met 24? Voor advent?)
Je kunt er nog eindeloos mee variëren!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


12 opmerkingen:

  1. Erg leuk idee Akkelien! Ik ga 'm onthouden, ook erg leuk om kado te geven bij een nieuwe woning!
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk idee Akkelien! Ik ga 'm onthouden, ook erg leuk om kado te geven bij een nieuwe woning!
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om er huisnummers op te borduren. Heeft de postbode ze al ontdekt?

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keileuk idee! Misschien kun je er ook deurstoppers van maken.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk net zoals je kerstidee, super!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed gevonden van je!! Ik probeerde ook eens een keertje er nummers op te spuiten met lak, maar mijn nummers waren te klein, dus het zag er wazig uit. Maar borduren lukt héél goed! Echt tof dat je er je eigen draai aan geeft! En nogmaals bedankt voor het linken!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk bedacht en gedaan! En het brengt je weer op andere leuke ideeën

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee om met huisjes je huisnummer te maken, ze staan echt leuk op de vensterbank!
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel origineel!
    Lijkt me als adventsdecor ook heel gaaf; op een bord aan de wand en elke dag een huisje omdraaien?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen