{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 14 september 2016

Brei-project: heel vaak meerderen

Brei-project: heel vaak meerderen


Op dit moment haak ik wat minder, volgens mij is het even beter voor mij om wat meer te breien. En daarom is het wel mooi dat ik met die French Riviera begonnen ben.


Ik vind het fijn om te weten dat in deze hele bol van zo'n 800 meter geen enkel knoopje zit! 


Iedere 2 naalden meerder je 6 steken.


De naald wordt steeds voller. Op een gegeven moment ontdekte ik dat ik toch een foutje had gemaakt, de meerdering had ik in de verkeerde steek gemaakt, waardoor die rechte lijn niet meer klopte. Ik had echt niet zo'n zit om een paar naalden uit te halen, ik zit hier al op rond de 200 steken...


Met wat terugsteken op de plaats van het "ongeval" is het me gelukt om de boel weer kloppend te krijgen. Helemaal blij!


Ik meerder nog even verder! Tot 339 steken. Dan gaat het leuke werk beginnen :-)


Nog een breiwerk, dit liet zoon me zien:


Dat is toch geweldig! :-)



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroon, ik ben erg benieuwd naar het leuke deel ;o) En wat een gaaf breiwerk, kan niet anders dan in Amerika zijn, daar is alles groter-dan-groot :))!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, da's nog eens origineel; breien met een kraan! Dit zou een leuke variant voor mannen zijn...
    Nee, ik kijk toch liever naar jouw toverwerk. Wat een steken, ik val bijna van m'n stoel... Eer dat je dan een naaldje gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om hieraan te beginnen heb je wel wat moed nodig. 339 steken! Gelukkig hoef je niet veel draadjes in te stoppen :-)
    Knap dat je die fout kon herstellen.
    Ik vind het trouwens ook een hele mooie kleur.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pfffff wat een boel steken !! ben wel benieuwd hoe het straks wordt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook! :-)
      Vooral ook of ik inderdaad genoeg garen zal hebben!

      Verwijderen
  5. Dat zijn echt vel steken! Succes, mooie kleur. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dgoed die oplossing scheelt een hoop ,helaas kan ik dat van je zoon niet zien ,
    Gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt een heel mooie sjaal, denk ik. Maar wat een berg steken! En dan ga je nog op je gemak een foutje terugsteken en weer goed breien ook! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt vast en zeker een mooie sjaal :) Wel veel steken, ik brei af en toe ook, afwisselen is goed :) Veel breiplezier! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Chapeau! Dat die ik je niet na; ik zit in de kleuterklas van breien hihihi!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit wordt een groots project, zoveel meters opbreien vraagt toch wel wat tijd. Je koos een mooi kleurtje, dit wordt vast een pracht van een sjaal, heel benieuwd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wauw, dat zou ik echt niet kunnen. Een naald én een project moeten niet te lang duren en als het even kan bestaan uit "kleine" delen :) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat gaat een hele mooie sjaal worden denk ik. Lijkt mij leuk om ook eens te maken maar toch nog wat te moeilijk. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen