{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 1 september 2016

Zomervakantie Lekker lezen

Zomervakantie Lekker lezen



De blog is heel lang in de vakantiemodus, terwijl ik maar een week echt weggeweest ben. Er waren evengoed ook nog best veel blogjes en deze week heb ik er eigenlijk ook al weer gewoon vijf. Ik vond het namelijk leuk om nog even te laten zien welke boeken ik las in dat weekje.

Het Rosie Project - Graeme Simsion



De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijkst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden.

Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader - een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.

Ik vond het een heel leuk boek. Eerst moest ik even wennen, maar nu ben ik zelfs van plan om het vervolg te gaan lezen!


Kamer - Emma Donoghue



Het is Jacks verjaardag, hij wordt al vijf. Jack leeft met Mam in Kamer, waarvan de deur op slot. zit. Kamer heeft alleen een dakraam en is elf vierkante meter groot. Jack is dol op televiesiekijken; Dora de Explorer is zijn vriendin, maar hij weet dat wat hij op televisie ziet niet echt is. Alleen hijzelf is echt, en Mam, en de dingen in Kamer. En Ouwe Nick die 's nachts vaak komt. Dan zit Jack in de kast en kraakt het bed. Op een dag vertelt Mam hem dat er buiten Kamer ook een echte wereld is. Een wereld waarmee Jack na hun ontsnapping zal kennismaken.

Dit was een heel fascinerend boek, ik kon het bijna niet wegleggen! Het is kort geleden verfilmd, onder de oorspronkelijke titel "Room". Ik weet niet of de film goed is, maar 't boek vond ik erg indrukwekkend. Het einde vond ik ook heel goed, want hoe rond je zo'n verhaal nu af?

Ook nog even aandacht voor Cantor - Ruben Korfmaker


Wat heel leuk is: het is nu ook te bestellen bij alle boekhandels!
En bij Bol en Bruna, je kunt het nu dus ook met boekenbonnen en zelfs airmiles kopen :-)
Meer over dit boek lees je op de website leescantor.

De foto hierboven is gemaakt in Frankrijk tijdens onze vakantieweek, we waren hier. Wij komen daar graag. We voelen ons daar thuis. En Rubens boek is nu ook daar :-)

In de volgende collage zie je een paar foto's van onze vakantie. Een kleine sfeerimpressie van een prachtige week!





In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Je hebt leuke boeken gelezen, top dat Rubens boek nu ook bij bol te bestellen is, bij de volgende bestelling ga ik hem zeker ook aanschaffen dan.
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk lezen en luieren, daar is de vakantie voor!
    En heerlijk wegmijmeren bij de foto's...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat hoort bij de vakantie lezen luieren en ach ja wat er maar gaat komen die dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, dat zijn 2 boeken die ik ook nog graag wil lezen, en ben nu al benieuwd naar de film van Room!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De opvolger van het geweldige boek Het Rosie Project is ook een echte aanrader. Als je deze twee boeken hebt gelezen, herken je om je heen mensen die net op de figuren uit dezze boeken lijken (althans dat heb ik).
    Het andere boek ken ik nog niet, dus leuk voor op mijn lijstje 'te lezen boeken'.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke boekrecensies. Het nodigt uit om ook die boeken te lezen. Dank je wel! Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen