{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 29 september 2016

Kopje koffie, kopje thee

Kopje koffie, kopje thee


Afgelopen zaterdag was 't burendag.


Wij wonen in een hoekhuis van een blok van vier en nodigden de bewoners van ons blok en die van het blok naast ons uit, op de koffie. Niet iedereen kon en niet iedereen kwam. Het was wel een succes en zeker voor herhaling vatbaar! Zo simpel kan het zijn, gewoon even een kop koffie samen drinken. Ik bakte er een kruidkoek bij en een andere buurvrouw nam een cake mee (met appel en walnoot erin, lekker!), wat chocola en andere snoeperij op tafel en gewoon even leuk met z'n allen praten. Gezellig!
Voor wie geen koffie lustte, was er natuurlijk een kopje thee. Of cola :-)

Over een kopje thee gesproken: een tijdje terug pakte ik m'n plastic canvas er nog eens bij. Ik zocht naar een patroontje van een theepot en vond een strijkkraal-patroon. Als je een simpel patroontje zoekt om te borduren kan je heel goed op strijkkraalpatronen zoeken!


Leuk, maar het is veel te groot voor een sleutelhanger! Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen...




Ik ga even een kop koffie drinken, of thee, eens rondkijken op het wereldwijde web, misschien zie ik nog een goed idee. Suggesties zijn welkom!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat gezellig dat je al je buren hebt gevraagd. Een goed initiatief. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig theepotje! Is het geen geschikte maat voor een onderzettertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja met strijkkralen doe je wel ideetjes op

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk om zo wat met de burendag te doen. Het is fijn als je als buren/wijk/straatgenoten een lekkere sfeer kan creëren. Leuk borduursel. Ik dacht ook een onderzetter voor je thee. Heel toepasselijk. Of nog een paar bordyren en er een theedoosje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om zo met je buren koffie te drinken en gezellig te kletsen. Ik krijg zondag buren op de thee en daar moet ik ook nog wat voor verzinnen om iets lekkers te bakken. Cake met appel en walnoot is misschien een goed idee. Ik dacht ook aan een onderzetter, misschien kun je er nog een paar bij maken, ze zien er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen