{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 oktober 2024

Hoe gaat het met het hexagonvest?

Hoe gaat het met het hexagonvest?


Hier had ik al eens verteld dat ik was begonnen met het haken van een hexagon. Het idee was om er een vest van te maken. 
Ik kreeg toch twijfels of het wel goed zou komen. Ik was al vrij ver met de eerste bol en zag dat het nooit groot genoeg zou worden. Dus bleef het een tijdje liggen. Toen zag ik op Instagram bij Koperdraadje dat zij ook zo'n vest had gehaakt (scroll even terug in haar berichten, ik zag het begin september). Met haaknaald nummer 10! Dat was een goed idee, ik zocht even in een etuitje dat vlakbij lag en zowaar: de juiste maat zat erin 🙂


Zo wordt het wel groot genoeg en heb ik voldoende garen.
Ik had dit project mee op vakantie en heb er in de auto aan gehaakt.


Uiteindelijk. heb ik niet heel veel gehandwerkt in die tijd, dus het is nog niet af.


Ik maak er nu ook een aanpassing in. Ik had wel eens gehoord dat de mouwen nogal wijd worden. Dus vanaf toer 14 haak ik in het midden twee keer een samengehaakt stokje, voor en na het middelste groepje van de vorige toer, zonder losse ertussen. Snap je dat 🤔
Op dit manier meerder ik geen groepje aan deze kant en wordt deze kant ook niet wijder. 


Ik heb het in het midden gedaan, omdat dit dan de onderkant van de mouw wordt. Uiteindelijk haak je ook nog wat toeren aan de mouwen om ze langer te maken. Ik denk én hoop dat het lukt zoals ik het in mijn hoofd heb. Ik heb inmiddels al twee bollen op in beide hexagons. Ik denk dat ik al aardig op het goede formaat ben. Het lijkt erop dat er hier eens een kledingstuk afkomt 🙂
Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

1 opmerking: