{ 'anonymize_ip': true }

maandag 21 oktober 2024

Socktober en sokken breien

Socktober en sokken breien


Afgelopen donderdag liet ik die hele grote sokken al zien die ik voor een goed doel gebreid heb. Op dit moment ben ik bezig met een paar voor mezelf. Hier ben ik al heel lang mee bezig, het is het patroon dat vorig jaar gebruikt werd voor de #socktoberparty van Ingrid (sunnydesigns) en Tiny (designbytiny). Het bleef maar liggen. Terwijl het juist wel een leuk patroon is. Inmiddels is de eerste sok af:


Achteraf vind ik mijn gekozen combinatie wat flets. Ik had ook wel een oranje-achtig garen gehad dat bij dat meerkleurige garen past. Maar goed, het is zoals het is.
Op de volgende foto zie je dat die meerkleurige bol bepaalt geen bol meer is 🤔 Het gaat tot nog toe goed.
De tweede sok wordt in spiegelbeeld gebreid, de golfjes komen de andere kant op.


Ik geloof dat ik vorig jaar gelezen had dat iemand de boord van de tweede sok eerst zoals de eerste sok had gebreid en het toen heeft uitgehaald. Dat is niet echt nodig, volgens mij. In dat geval kun je aan het eind van de laatste toer nog wel drie steken door breien en dat punt nemen als het begin van de toer. Dat zal niemand merken.

Het ziet er ingewikkeld uit, maar 't valt reuze mee. 't Is wel goed opletten. Ik hoop dit paar nu wel in deze maand af te ronden. Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het een leuk patroon dat je gebruikt. Het kabeltje komt nu goed tot z'n recht, het zou met een groter kleurcontrast misschien juist wat zijn weggevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze heel mooi worden, leuk patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk patroon is dit en ook die kleurtjes, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen