{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 8 oktober 2024

Dinsdag - poppendag Patronen uit de verzameling van Mem

Dinsdag - poppendag Patronen uit de verzameling van Mem


Ach, mijn moedertje. Ze heeft zoveel gemaakt vroeger, ik heb wel eens laten zien dat ze heel veel prachtige poppenkleding voor mij heeft gemaakt vroeger.
Nu kreeg ik een tasje met daarin allemaal "patronen en zo":


Dit bekijk ik nu, is het om te bewaren of kan het weg? Er zitten verrassende dingen tussen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat mijn moeder ooit een hobby met pitriet heeft gehad. Toch zitten er twee kleine boekjes over pitriet bij.

Ook vond ik een artikel uit een blad over het maken van vingerpoppetjes:


Er staat bij: "Een nieuw idee in mini:een poppenkast in zakformaat."


Er zit ook een compleet verhaal bij, over "De heks die niet alles wist":


Mijn moeder blijkt zelfs het patroontekeningen besteld te hebben! Bij Libelle. Het kostte toen 2 gulden en qua portokosten 20 cent. Het was in 1969, zie ik aan de stempel op de enveloppe.


Volgens mij heeft ze het niet gemaakt en dat snap ik best. Wat veel onderdelen!
Leuk om te zien, maar dit ga ik ook niet maken.
Mocht je nu denken: "Dit is wat voor mij!", laat het dan weten!
Als je de verzendkosten betaald, stuur ik het graag naar je toe. Mijn mailadres staat iets lager in deze post.

Ik laat vast nog wel eens wat zien van wat mijn moeder allemaal de moeite van het bewaren vond.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik het bewaren. Het neemt tenslotte niet veel ruimte in...
    Leuk, die zakpoppetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. zo leuk, zakpoppetjes, ik kwam laatst een doosje met gebreide tegen (ooit in kleuterklas gebruikt)

      Verwijderen