{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 23 oktober 2024

Gehaakte gordijntjes

Gehaakte gordijntjes


Gehaakte gordijntjes, dat zag je vroeger veel.
Toen we in september op vakantie in Frankrijk waren, zag ik er ook een paar.


Mooi om te zien.


Deze heb ik vroeger gehaakt:


Die lag nog bij mijn ouders thuis. Ik heb 'm nu weer meegenomen. Ik heb alleen geen raam waar dit gordijntje voor past. Jammer! Ik bewaar 'm toch maar. Het trekt me nu helemaal niet om nieuwe gordijntjes te haken.
Ruim 10 jaar geleden haakte ik nog wel een gordijntje, op verzoek. O, wat een klus was dat! In deze blog kun je het eindresultaat zien.

Heb jij ook gehaakte gordijntjes gehad?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Ik had ze als kind ook op mijn kamer hangen, die heel bekende, met die puntjes. Stonden in een boekje van Durable (dat ik volgens mij nog ergens heb liggen). Zou het best wel leuk vinden om er weer te maken, maar voor de meeste ramen hebben we al iets moois hangen dat ik niet wil vervangen 😁.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wij hadden ze vroeger ook... In Frankrijk zie je van alles voor de ramen hangen, ik moet er altijd om lachen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ze net weer gewassen.Na35 jaar zijn ze heel kwetsbaar geworden.
    Toen wij in ons arbeidershuisje gingen wonen heeft mijn schoonmoeder voor alle ramen,,valletjes,,gehaakt.
    mijn schoonzusje stond voor de klas in Vlaardingen en vroeg haar moeder of zij voor de hele school gordijntjes wilde haken.
    Zij heeft het met veel plezier gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat ontzettend leuk, een bijzonder verhaal! Ik vind zelf filethaken niet geweldig leuk om te doen.

      Verwijderen
  4. Ik heb hier ook nog, door mijn moeder gehaakte gordijntjes liggen, toentertijd hingen ze op de kinderkamer. Poppetjes die met de handen aan elkaar zaten, net zoals je die knipte als slinger van papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen wij trouwden, 1978, was dit volop in de mode.
    Dus ja wij hadden ze ook.
    In onze slaapkamer zelfs in combi met een gehaakte sprei.
    Allemaal door mijn moeder gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen