{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 oktober 2024

Vriendelijke vrijdag en vrolijke labels

Vriendelijke vrijdag en vrolijke labels


Het is al een tijdje geleden dat ik gehaakte labels liet zien. Deze zomer heb ik er weer eentje gemaakt en vandaag laat ik o.a. dat label zien.
Een vriend van ons vierde eind 2023 een speciale verjaardag, z'n zestigste! Hij is jarig zo tussen kerst en oud&nieuw en dat is niet echt ideaal om het te vieren. Of dat de reden was, weet ik niet, maar hij had toen geen zin in een verjaardagsfeest. Ze wonen ook niet echt in de buurt, maar gelukkig zien we elkaar wel af en toe. Deze zomer bijvoorbeeld, op de verjaardag van een andere vriend! Echtgenoot zorgde ervoor dat er voor de 60-jarige een mooie fles met inhoud kwam en ik maakte een toepasselijk label.


Hoe ik zo'n label haak, dat heb ik hier uitgelegd (daar vind je ook de uitleg voor een gebreid label!).
In Stitchfiddle tekende ik het getal 60 uit. Ik borduur hier kruisjes over de vasten. Je hebt dan voor de breedte 1 hokje minder dan je vasten haakt. En je wilt natuurlijk ook ruimte aan de zijkanten overhouden. Dat is wel iets om rekening mee te houden.


Het koordje maakte ik van een draad van het garen waarmee ik haakte en een draad van de borduurkleur. Dan past het er perfect bij. In het patroon zie je ook hoe je dat gaatje direct regelt.


De andere vriend kreeg ook een fles met inhoud. Dit label had ik nog liggen:


Dat ziet er feestelijk uit, toch?


Meer inspiratie voor zelfgemaakte labels vind je onder het label "label" 😉


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten