{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 september 2024

Vriendelijke vrijdag en sokken van 2024, het achtste paar

Vriendelijke vrijdag en sokken van 2024, het achtste paar


In augustus liet ik hier mijn zevende paar sokken van dit jaar zien.
Het leek erop dat ik een beetje achterstand had, toch had ik dezelfde maand m'n achtste paar al af 🙂
Op deze vriendelijke vrijdag in september laat ik mijn vrolijke voeten zien:


Deze sokken heb ik van teen naar boord gebreid en deze keer weer met de koffieboontjes. 


In mei was ik naar de markt "Joure onder de wol" en daar kocht ik o.a. deze bol:


Zo vrolijk van kleur, ik moest deze wel kopen en al heel snel ben ik er dus ook mee gaan breien. Ik brei voor mezelf gewoon hoe de bol is en de sokken zijn dan ook bepaald niet gelijk. Dat vind ik helemaal prima.


Over het breien van teen tot boord schreef ik al eens deze blog. Ik begin eraan te wennen, hoefde deze keer maar weinig op te zoeken. De tweede sok lukte zelfs zonder online filmpjes.


Het koffieboontje is een handige steek, omdat je dan niet precies de toeren hoeft te tellen. Je ziet duidelijk hoe vaak je het patroontje hebt gebreid, dat is veel makkelijker. 
Na 12 koffieboonrijen begon ik met meerderen voor de hiel. Toen ik weer op het oorspronkelijke aantal steken zat, had ik nog 6 rijen koffiebonen klaar en voor het been heb ik ook nog 12 rijen gebreid. Vrij lang voor mijn doen, lekker warm.


Het is mijn achtste paar voor dit jaar. Gezien het feit dat ik ze al in augustus klaar had, lig ik nog op schema voor de challenge op Instagram #24monthlysocks. Nu nog een paar in september. Ik vind het overigens vooral leuk om voor mezelf bij te houden, hoeveel sokken ik brei. Op dit moment zijn dat 8 volwassen paar sokken (en 3 paar babysokjes),


🧦  🧦  🧦  🧦  🧦  🧦  🧦  🧦


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀


Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

1 opmerking: