{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 5 september 2024

Boeken die ik las in augustus

Boeken die ik las in augustus


Door de leuke "bloghops" die Elizabeth van Busy Bessy verzint, kom ik op allerlei andere blogs terecht. En zo kom je nog eens op ideeën.

Zo las ik hier bij Adriaantje, op de blog "Gewoon lekker thuis", welke boeken ze in de maand daarvoor gelezen had. Dat vind ik wel een leuk idee, dus ik hield direct bij wat ik las in de afgelopen maand.


"Hindergroen" van Martine Bijl. In dit boek vind je een verzameling stukjes die ze over haar leven schreef, over haar jeugd, over haar werk, over haar herstel, etc.
Ik vond niet alle stukjes even boeiend, toch wel aardig om te lezen. Ik vond het altijd een geweldig leuke vrouw.


"Het paradijs" van Nicolien Mizee. Dit is een heel dun boekje met 7 verhalen, die allemaal met tuinen te maken hebben. Eerder las ik van haar "Moord op de moestuin" en ook dat ging dus over een tuin. Zij heeft een hele prettige schrijfstijl. Dat boek vond ik geweldig en deze verhalen heb ik ook met plezier gelezen.


"Wat Alice vergat" van Liane Moriarty. Dit vond ik echt een geweldig leuk en boeiend boek! Aan het begin van het boek is Alice gevallen en als ze bijkomt, is ze tien jaar van haar leven kwijt. Het duurt een hele tijd voor ze alles weer weet. Ze denkt dat ze net getrouwd is en zwanger is van haar eerste kind, maar blijkt al drie kinderen te hebben en in scheiding te liggen. 
Ik heb er echt van genoten en wil zeker meer van deze schrijfster lezen.


"Van Chanel naar flanel" van Marijke Vos. Dit is een heerlijk Feelgood-boek. Weer een van de Feelgood five. Dit is het eerste boek dat ik van Marijke Vos gelezen heb. Het speelt grotendeels in Canada en nu wil ik daar eigenlijk ook een keer naar toe 🙂
Heel aanstekelijk dus, het verhaal over Jennifer. Een heerlijk verhaal, ook een aanrader. En Jennifer heeft een zus, daar heeft Marijke ook een boek over geschreven. Dat wil ik ook wel lezen.

Het volgende boek is ook dezelfde schrijfster. Het is het eerste deel van een serie van drie.


"Edwards keuze" heet het en de serie heet Ridgewoon Hall. Het speelt deels in begin 1900 en deels zo'n 120 jaar later. En die verhaallijnen lopen door elkaar en komen samen. Een beetje vergelijkbaar met de "Zeven zussen"-serie, maar toch ook wel heel anders. Dit eerste deel speelt voor een groot deel in Schotland en dat land had m'n hart al gestolen, door andere boeken en doordat ik er vorig jaar geweest ben. Ik ben heel benieuwd naar de andere delen!


Ik weet nog niet of dit een vaste rubriek wordt. Wel leuk om zo bij te houden hoeveel ik eigenlijk lees!
Adriaantje liet afgelopen zaterdag hier zien wat zij las in augustus.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Dankjewel Akkelien voor het noemen van mijn blog.
    Mooie boeken heb je gelezen, van de laatste heb ik de hele serie uit, ik vind het een aanrader.
    Ook van Marijke Vos' boeken geniet ik van, deze ken ik niet, die komt op mijn lijstje, trouwens die anderen ook!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen wat jij leest! En grappig om te zien hoe de kaft van "Wat Alice vergat" er in het verleden uit zag. Ben er nu mee bezig. Kaft heeft dus een aantrekkelijke, modernere uitstraling gekregen. Benieuwd of ik er net zo enthousiast over zal zijn...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen