{ 'anonymize_ip': true }

maandag 9 september 2024

Windspinner

Windspinner


Een paar jaar terug heb ik ze ook veel gezien en deze zomer was het ineens weer een grote hype: windspinners haken. Ik heb ze vooral op Facebook (waar zelfs een windspinner-groep is) en Instagram veel gezien. Bij het Creatief Café doken ze op en vriendinnen waren er mee bezig. Zelf heb ik dit nog niet gehaakt en toch heb ik er eentje hangen:


Lydia kwam bij me en nam er eentje voor me mee. Heerlijk werkje om te maken, zei ze.
En ik vroeg haar welk patroon ze gebruikt.


Dit is hoe zij ze maakt:
Met katoen en haaknaald nr 3 haakt ze 140 lossen.
Toer 1: in elke steek 1 vaste.
Dan gaat ze over naar haaknaald nr 2.
Toer 2: in elke steek 2 stokjes.
Toer 3: in elke steek 1 vaste.
Toer 4: in elke steek 2 stokjes.
Toer 5: in elke steek 1 vaste.
Toer 6: in elke steek 1 halve vaste en 1 losse.

Je kunt zelf weten hoe vaak je een andere kleur neemt.

Lydia was tijdens haar bezoek aan mij bezig met deze kleurcombinatie:


Het is belangrijk dat je de spinner aan 1 draad ophangt. Lydia heeft dat verder versierd met kralen en zo'n handig ophangertje eraan bevestigd en onderaan hangt, ook heel trendy, Nijntje. 


Het was een Nijntje-sleutelhanger, die heeft ze dus in twee delen aan deze windspinner gezet.


De spinner hangt nu aan ons afdakje, dan kan ik 'm ook vanuit huis zien, dat vind ik leuk. Hij draait/spint heel goed.

Heb jij ze ook hangen? En misschien zelfs zelf gehaakt?


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten