{ 'anonymize_ip': true }

maandag 28 december 2020

Wintertruitjes (1)

 Wintertruitjes (1)


Een tijdje terug liet ik zien dat ik bezig was met zo'n mini-kersttruitje.

Ik kreeg er nog een doosje bij! M'n schoonzusje had ze gespot in een winkel en dacht ogenblikkelijk aan mij 😊
De doosjes zien er inmiddels een beetje anders uit, het garen is ook iets anders en de hanger is wat groter. Ik had 2 van de oude serie en vind het nu wel leuk, een derde erbij en die komt gewoon in het midden.


Ik heb nummer 2 op de pennen gezet. Ik koos voor de andere kleur groen als boord. Ik vond die mintgroene er niet zo goed bij passen. Die heb ik inmiddels voor iets anders gebruikt. Je ziet het binnenkort.


Het breit veel makkelijker zonder die motiefjes en de mouwen zien er veel beter uit, vind ik.


De draadjes van truitje nummer 1 zijn nu ook afgehecht:


En nu "nog even" een roodborstje borduren. Er zit in ieder geval ruim voldoende garen in zo'n doosje! Je zou er nog wel een truitje van kunnen maken!


En wat veel kleuren zijn er nodig! Het zijn soms maar 3 steekjes per kleur. Het eindresultaat komt binnenkort in de blog.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Oh, die wordt ook leuk! Dat is een wel heel leuk tussendoor projectje en idd, gaaf bij die je al had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak je het roodborstje? Dat ziet er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief van je schoonzusje. Ook ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatjes, maar wel een priegelwerkje. Zijn het kerstboomhangers? Ik ben ook benieuwd naar het roodborstje. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich was het wel bedoeld als hangers voor in de kerstboom, maar dat past niet bij mijn thema's :-D Ik heb ze ook niet zo kerstig gemaakt.

      Verwijderen
  5. Ik zat er pas nog aan te denken... zo van 'hoe zou het met de truitjes zijn?'
    Echt leuk, die kleine pakketjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is toch geweldig die ieniemienie truitjes, volgens mij zitten je eigen vingers in de weg tijdens het breien, 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook zo leuk! Volgens mij heb ik ook nog ergens zo'n doosje, eens opzoeken. Ik heb tijd tekort, zucht.

    BeantwoordenVerwijderen