{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 december 2020

KERST 2020 & Crea 5220 GLITTER

KERST 2020 & Crea 5220 GLITTER


Vandaag is het eerste kerstdag en op deze vrijdag is de laatste aflevering van Crea 5220. Het woord is GLITTER. Heel toepasselijk voor kerst al is glitter niet wat ik vaak gebruik. De laatste keer was volgens mij in 2019, voor de kersttasjes voor de laatste handwerkavond van dat jaar, geheel in kerststemming, zie deze blog. Dat was toevallig de laatste aflevering van Crea 5219.
In dit  vreemde jaar 2020 was de laatste handwerkavond al in februari 🤔

Bij het maken van engeltjes heb ik wel eens glittergaren gebruikt, meestal vrij subtiel en soms ook wel voor een groter deel:


Linksboven het engeltje op basis van de gelukspoppetjes van Annemarie Arts van Haakidee, rechtsboven mijn eigen mini-gelukspoppetjes variant, linksonder de engel van Alexa van Amilishly Designs uit het boekje Winter & Kersthaaksels en rechtsonder een engeltje van Monique Meulenbroek van Amigurumi Haaksels, een gratis patroon, kijk hier.


Deze kerststerretjes liet ik woensdag zien, daar vind je ook het supersnelle patroon. Met alle soorten garen te haken, erg leuk met glittergaren.


Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord GLITTER.

Hier is mijn lijstje met linkjes:

 - Busy Bessy
 Marjan Maakt
 - Annet

Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2021 samen wat nieuws bedacht, de Alfabetchallenge Crea 2021.
Je  kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen.

Leuk idee!

Ik eindig dit bericht met wat kerst-haak- en breiwerk van mezelf van de afgelopen tijd:

Gehaakte onderzetters, gebreide kerstbal, gebreide wandhanger

Fijne kerstdagen en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Een glitterdraadje is leuk bij een kerstwerkje, maar voor de rest ben ik ook geen fan. Je popjes blijven leuk en zijn eigenlijk voor zoveel doeleinden toepasbaar.
    Goede kerstdagen gewenst, Akkelien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig die kleine engeltjes Akkelien, en de sterren
    met glitter effect, leuk dat je elk thema met
    handwerkjes kunt uitwerken!!!

    Wens je mooie dagen toe 🎄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie ballen met zo'n glitterdraadje gebreid, leuk idee!
    Fijne Kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sweet little angels! Fun little stars to knit with glitter yarn! Merry Christmas!
    Hugs Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleine glittertjes in kersthandwerkjes zijn vaak de finishing-touch. Je engeltjes zien er heel lief uit en je deers lekker stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, de kerstballen met een glitter draadje!
    Je hebt een creatief jaar achter de rug, ik ben dan wel een tijd niet in blogland geweest maar heb je wel gevolgd op IG.
    Nog een fijne 2e kerstdag en tot ziens in 2021
    Hartelijke groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Glitter garen wel heel mooi maar soms ook moeilijk breien/haken
    Fijne dagen❤

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n glitterdraadje kan soms net de finshing touch zijn maar het haakt/breit inderdaad niet echt fijn. Ik vind je onderzetters ook leuk geworden. Vooral die met dat relief spreekt mij aan.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke engeltjes, een mooie afsluiter voor Crea 5220.

    BeantwoordenVerwijderen