{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 3 december 2020

Col voor Ina

 Col voor Ina


Kort gelden vroeg m'n schoonzusje toen ze mijn sjaal zag, of ik er ook eens een voor haar wilde breien. Natuurlijk wilde ik dat!


Toevallig had ik deze bolletjes nog steeds liggen:


Ina heeft een donkerblauwe jas, daar zou dit wel eens heel leuk bij kunnen passen.
Dus ik begon te breien, heel benieuwd naar hoe dit uit zou vallen.


Heel leuk vond ik zelf en dit is nog tijdens het ribbels breien. Op de volgende foto is de eerste. bol op.


Ruim 25 cm hoogte, dat leek me wel genoeg.


Het afhechten van deze sjaal doe je met een haaknaald. In die blog waar ik in het begin naar toe link, kun je zien hoe het allemaal werkt.


De vorige twee foto's zijn 's avonds genomen. Ik heb toen ook al de steken laten vallen, maar de foto van het eindresultaat heb ik de volgende ochtend genomen:


Ze was even in de buurt en ik bracht het snel, vlak voor haar verjaardag. Het staat fantastisch bij de jas en wat leuk dat ik de foto hier mag laten zien, Ina!


Met heel veel plezier gemaakt! En ik hoop dat jij net zo veel plezier van deze col zult hebben als ik van die van mij 😊
Ik heb er al drie, ook een groene en zwart/wit gemêleerde.

Heb jij ook zo'n succes patroon?


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Dat staat haar absoluut heel leuk en past mooi bij de jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige col die super staat bij de jas. Jouw schoonzusje straalt helemaal met haar nieuwe col om.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Ina! Leuk dat we mogen zien hoe blij je er mee bent. Fijn hé zo'n creatieve schoonzus, zo wordt je lekker verwend. Misschien ben je zelf ook creatief?
    Akkelien, heerlijk hé dat verloopgaren; het maakt zo nieuwsgierig naar hoe het volgende stukje er uit zal zien dat je stoppen heel moeilijk kan zijn. Ik zie nu dat de gevallen steken in ribbels worden gebruikt, ik heb altijd aangenomen dat dat in tricotsteken werd gedaan, maar misschien kan het wel allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al mijn exemplaren heb ik met ribbels gedaan. Maar met tricot kan het vast ook.

      Verwijderen