{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 december 2020

Crea 5220 PLUSTEKEN

Crea 5220 PLUSTEKEN


Het woord van deze week bij Crea 5220 is PLUSTEKEN.


Plustekens, ik heb ze nog nooit gehaakt of gebreid. Wel kruistekens! En ik maak ook kruissteken 😉

De eerste foto is dan ook een kruisje dat een kwart slag gedraaid is. Het is het midden van dit kussen:


Met hartjes en kruisjes, een variatie op "boter, kaas en eieren" ook wel "kruisje, rondje" genoemd. De techniek is schaduwbreien.
Hier lees je meer over dit kussen.
Dit ontwerp heb ik gemaakt voor Breiclub.nl. Het staat nog in m'n Ravelrywinkel, je vindt het hier.

Kruissteken vind je op de vele naamslingers die ik gemaakt heb.

Geen echt plusteken bij mij, wel een ander wiskundig teken.
Ik ben heel benieuwd of anderen wel iets gedaan hebben met het het woord PLUSTEKEN. Kijk je mee?

Hier is mijn lijstje met linkjes:

Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is ZWART.

Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Dat je een kruisteken maakte, bracht een grote glimlach op mijn gezicht; ik voelde je opluchting o;)
    Je kruisjes kunnen prima hoor; ik kijk wel met een scheef hoofd naar je foto en zie dan duidelijk een dikke plus!
    Fijn weekend Akkelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad; een plus iets draaien maakt een kruissteek...
    Daar was ik nog niet op gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bedacht!
    Ik maak graag ook kruisteken,laatste tijd komt er niet veel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel logisch eigenlijk, een gedraaid kruisteken is een plusteken.
    Leuk woordgrapje: kruisteken en kruissteken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, kruisjes of plusjes, bijna hetzelfde toch! Een leuk kussen, het uitproberen van het schaduwbreien gaat steeds meer kriebelen door jouw blogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi kussen is het zeker Akkelien en als je hem een slagje draait zijn het toch weer plusjes geworden, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig kussen en een kruissteek is tenslotte, als je het een beetje draait, een plusteken !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You're right what we call cross stitch, it's actually an x ​​cross stitch on the canvas ... and your knitting is beautiful from any side we look at it !!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. beetje draaien en van een kruis maak je een plus

    BeantwoordenVerwijderen