{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 30 december 2020

Wintertruitjes (2)

Wintertruitjes (2)


Maandag liet ik zien dat ik nu drie pakketjes had voor mini truitjes.
Ik zette de "sokken er in" met die kleine truitjes 😁

Eerst borduurde ik het roodborstje:


Ik wil ze niet zo "kerstig", toch mocht het hulst-takje er wel op van mij.


Nog 1 kruisje voor 't oogje (eigen inbreng) en 2 maassteken voor de snavel en klaar is deze trui:


De basis van het derde truitje brei ik helemaal groen. Het wijkt iets af van het groen in de andere twee truitjes en 't garen voelt ook iets zachter aan.


Helemaal effen, een keurig truitje:


Het mazen van beertje viel me niet mee, wat een klus. Het wordt ook heel dik en stug. Het is niet echt mijn ding, dat mazen. Ook hier heb ik kruisjes geborduurd voor de oogjes.
En zoals je ziet heeft deze beer geen kerstmuts op, zoals op het doosje. Bij mij is 't een wintertruitje.


3 wintertruitjes bij elkaar:



Mijn serie is compleet. De ontwerpen zijn van Club Geluk, hoewel dat niet meer op het laatste doosje staat vermeld, dat doosje van de beer. Het basispatroon is identiek aan de andere twee. Leuke pakketjes, al ben ik er nu wel klaar mee!

Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Ik heb de truien pakketjes ook zien liggen. Maar niet meegenomen, teveel gepriegel naar mijn smaak. Maar jij hebt er enige dingen van gemaakt. Misschien volgend jaar toch maar eens proberen....
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze toch zò leuk! En moet je eens kijken..., heuse raglanmouwen erin.
    Wintertruitjes vind ik ook leuker dan alleen voor kerst; zo kun je er ook langer van genieten.. zelfs nog in februari!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke truitjes zijn het geworden. Een tip voor het opmazen splits je draad haal er bv een draadje af en dan wordt het minder stug. Groetjes Hella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel een goed idee! Ik had ook garen uit de andere doosjes gebruikt voor de beer. Daar zat namelijk geel garen bij en ik vond een bruine beer leuker.

      Verwijderen
  4. Ze zijn heel leuk, alledrie!
    Ik heb vroeger welvoor mijnjongens truitjes gebreid en daar o.a. Nijntje op gemaast, die waren ook zo leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi trio Akkelien! Respect voor je geduld bij dit priegelwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap dat je dit kleine gepriegel voor elkaar hebt gekregen! Ik kan me voorstellen dat je er nu wel even klaar mee bent, hihi. Opmazen vind ik zelf ook minder fijn dan inbreien, maar bij zo'n heel klein truitje is inbreien misschien ook wel een hele opgave....
    Nou ja, je hebt ze af en kunt er nu van genieten, leuk!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen