{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 december 2020

Dinsdag - poppendag Het poppetje voor Lydia

Dinsdag - poppendag Het poppetje voor Lydia


Vorige week liet ik het begin zien van een poppetje. Dat was op de verjaardag van Lydia en het was een cadeautje voor haar. De dag daarvoor had ik het gegeven. Vandaag kan ik dus rustig wat meer laten zien:


Ik heb minder tussendoor-foto's dan ik dacht. Je ziet hierboven dat er sprake is van een blote buik en een topje. De kobaltblauwe kleur is mijn keuze. Lydia schaatst al een paar jaar voor KIKA en was ook nu al bezig om geld in te zamelen. Het schaatsen gaat niet door, maar de actie wel. Ik koos voor dit popje dan ook de KIKA-kleuren, blauw en oranje en wit.


Het voorbeeldpopje heeft een heel leuk vintage vest aan. Ik ontdekte dat ik dat met dunner garen had moeten haken, je ziet hierboven dat het wel heel erg groot werd bij mij.
Dat heb ik aangepast, een herhaling minder breed en ook wat toeren minder hoog:


De armen zaten er toen al aan, zoals je op die foto's ziet. Hier komt het begin van het hoofd:


En hier is het moment dat ik van d'r ging houden 😊
Dat is als de oogjes erin komen!


Je kunt ook al een beetje van haar haarkleur zien, ik heb Stonewashed gebruikt in een oranje tint.


Volgende week komt ze helemaal in beeld, hoor!
Het popje is gehaakt naar een patroon uit het boekje Amilishly Chibi Dolls van Alexa Boonstra.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Ah, wat een dotje, ik kijk al uit naar het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als de oogjes erin zitten gaat het spreken.. Wat een leuk klein popje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat een schatje, ja met de oogjes erbij
    komt zo'n klein gehaakt wezentje tot leven, enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen