{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 10 december 2020

O deer! Keukendoekje breien of...

O deer! Keukendoekje breien of...


Voor Breiclub.nl schreef ik weer een blog met een handwerkidee, dit keer een breipatroon en weer met een "deer" 😊

Het oorspronkelijke idee was om een keukendoekje te maken. Zelf vind ik dat eigenlijk zonde, dus bij mij is 't nu een wandkleedje!


Het patroon schreef ik helemaal uit en kun je gratis downloaden, kijk maar eens in m'n winkeltje bij Ravelry.
Dit zijn de benodigdheden:


- 1 bol Scheepjes Mighty
- een rondbreinaald (of 2 breinaalden), nummer 4
- een schaar en een naald
En als je er een wandhanger van wilt maken, dan heb je ook een stokje nodig!
Ik heb het gewoon met een paar stukjes Mighty vastgebonden aan het takje.

Je breit dit met rechte en averechte steken, de voor- en achterkant zijn daardoor allebei het aanzien waard, zie de bovenste twee foto's in de volgende collage:


Het kan ook een placemat worden, of een keukendoekje. Of maak er twee en gebruik ze als pannenlappen. Misschien verzin je er zelf nog wat leuks mee.

De blog bij Breiclub.nl kun je hier lezen.

Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen: