{ 'anonymize_ip': true }

maandag 23 november 2020

O, deer! Onderzetters in winterstemming

O, deer! Onderzetters in winterstemming


Voor Breiclub.nl maakte ik een blog en daarvoor haakte ik twee onderzetters:


Een heel simpel haakwerkje, ook voor beginnende hakers.
Voor de opzetlossen gebruikte ik een dikkere haaknaald, 4½, daarmee haakte ik 19 lossen. De laatste daarvan is de keerlosse.
Vervolgens haakte ik verder met haaknaald 4 en ik begon in de tweede losse vanaf de haaknaald. Haak 18 vasten. Let op: het mooiste is het als je in de "bobbeltjes" haakt en niet in de v'tjes. Ik hoop dat je het kunt zien in de volgende foto's:


Als je het op deze manier doet, is de onderkant hetzelfde als de uiteindelijke bovenkant, je hebt daar dan een rij met van die v'tjes.
Zoals je op de volgende foto ziet, gebruikte ik Mighty van Scheepjes, een mooi en stoer garen. Over dit garen schreef ik al eens een review, die lees je hier.


Die eerste toer eindigt met 1 keerlosse en dan volgen nog 17 toeren van 18 vasten en 1 keerlosse en 1 toer van 18 vasten. Dan kun je de draad afknippen en doorhalen.

Ik borduurde er een hertenkop op, ik heb deze nagetekend van een afbeelding die ik vond op Pinterest.


Alle draadjes afwerken en dan voor het mooiste resultaat even blocken. Dus vochtig spuiten met water met een beetje Eucalan en opspelden en dan rustig laten drogen.


Hier zie je voor- en achterkant:


Ook leuk met een ander motiefje, bijvoorbeeld een ijskristal of een stervorm.
Als je dit groter maakt, heb je leuke pannenlappen!
Eerder bedacht ik gehaakte pannenlappen met dit garen en een gebreid keukendoekje. Ook gratis patronen.

Zulke onderzetters zijn leuk om cadeau te geven, je kunt ze ook makkelijk versturen. Dat heb ik gedaan met deze twee, ik hoop dat de ontvangers ze leuk vinden 😊

In de Breiclub-blog beschrijf ik het patroon iets uitgebreider en er staan wat meer foto's bij, de blog vind je hier.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind ze in ieder geval erg leuk, maar dat vinden de ontvangers vast ook. Wat zal dat gezellig staan op de salontafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk! Wel jammer van de achterkant, maar ik ben een zeurpiet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik laat het met opzet zien :-) Omdat iemand hier laatst over vroeg toen ik het over vlaggetjes had. Ik vind het zelf niet zo erg. Het meeste heeft een achter- of onderkant die "minder mooi" is. Ik heb nog wel geprobeerd of ik het er half doorheen kon borduren, maar ik vond dat al lastig bij het aanhechten. Dus ik vind het prima. Je zou eventueel een lapje erachter kunnen zetten, als je het wel heel storend vindt.

      Verwijderen
  3. Lieve, winterse cadeautjes. Dat staat gezellig op de salontafel onder een kop koffie of thee! Leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen