{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 25 november 2020

Nieuw hoesje voor mezelf

 Nieuw hoesje voor mezelf




Dit stond begin deze maand bij mij op de breipennen:


Een nieuw hoesje voor mijn telefoon, het oude vertoonde ernstige slijtage:

Het patroon van dit hoesje heb ik al eens uitgewerkt, je vindt het hier, bij Breiclub.nl

Van dat hoesje heb ik ruim twee jaar plezier gehad.

Het nieuwe hoesje werd eerst te strak, dus begon ik nog maar eens opnieuw, met dikkere breinaalden. Ik heb het raketijsjes-hoesje destijds van beneden naar boven gebreid en uiteindelijk de bodem dicht genaaid. Later bedacht ik dat ik beter met de boord had kunnen beginnen. Dát had ik goed onthouden. Niet dat ik beter met dikkere naalden kon breien. Die ijsjes heb ik zelfs op naalden 3½ gebreid! Nu had ik een paar steken meer, dat scheelt ook al natuurlijk.



Toen ik de gewenste hoogte had, heb ik het binnenstebuiten gekeerd en met de drie-naalden-methode dicht gebreid. De ene helft van de steken op een naald en de andere helft ook. Met de derde naald brei je steeds een steek van beide naalden samen en als je 2 van die steken op die derde naald hebt, haal je de achterste steek over de voorste. Net als bij een sok.


Ik had een klein gaatje in de boord gemaakt voor een knoopje, maar 't was te klein. Ik heb daarin een lusje van lossen vastgezet en aan de andere kant een knoopje.


Het past super goed om m'n telefoon en ik kan het afsluiten als ik dat wil.


En dit patroontje, daar ga ik nog eens wat mee doen, het is geïnspireerd op iets van Pinterest, een eigen invulling.
Zo heb ik voortaan altijd schelpen op zak!

Kort geleden liet ik hier een paar hoesjes zien die ik zo'n tien jaar geleden maakte. Iemand reageerde dat we dit nu niet meer gebruiken. Ik dus wel!
Meer hoesjes zijn te vinden onder het label "hoesjes".


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk hoesje heb je gemaakt! En ook leuk om te maken denk ik als tussendoor werkje... Heerlijk op de bamboenaaldjes, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op m'n Knitpro Zing sokkennaaldjes, die zijn van aluminium gemaakt :-)

      Verwijderen
  2. Dat is een heel mooie én een originele!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi hoesje. Ik gebruik ook nog steeds een gehaakt hoesje als ik mijn telefoon in mijn tas doe. Een gebreid hoesje is waarschijnlijk wat elastischer, misschien brei ik de volgende als deze versleten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een knap hoesje. De schelpjes zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen