{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 november 2020

Crea 5220 BLOEM

Crea 5220 BLOEM


Vorige week maakte ik een paar foto's in mijn tuin: 


Een clematis, een korenbloem en een bloem in de schoenlappersplant. Volgens mij allemaal voorjaars- en zomerbloeiers 🤔 Zou het komen doordat het onderwerp van Crea 5220 deze week BLOEM is?

Ik heb natuurlijk ook vaak bloemen gehaakt, zoals het vergeet-me-nietje:


In deze blog kun je lezen hoe je dit bloemetje haakt.

Dit ma-de-liefje vind ik zelf ook heel geslaagd:


Meer foto's en de link naar het patroon (van Grietje Karwietje) vind je in deze blog.

Ik heb ook bloemen gebreid, o.a. met schaduwbreien:


Het is een patroon dat ik maakte voor Breiclub.nl, je leest er hier meer over. 

In al die jaren kwamen er vele bloemen langs in de blog, onder het label "bloem" vind je er heel wat.

Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord BLOEM. Kijk je mee?

Hier is mijn lijstje met linkjes:

Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is LOSSE LETTERS.

Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Ja inderdaad, ook dit jaar lijkt de natuur hier en daar weer van slag... tegelijkertijd staan die bloemetjes wel lekker vrolijk als het buiten wat donker en grauw ziet.
    De gehaakte bloemetjes blijven lief om naar te kijken en die schaduwgebreide bloem spant voor mij de kroon; wat is die mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, het is ze gelukt: de bloemen hebben je blog gehaald 😄
    Zeker weten dat jij genoeg bloemen hebt gemaakt met handwerken, daar hoeft niet ver naar gezocht te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bloemen worden we nooit zat... En als je in deze tijd van het jaar nog bloemen in je tuin hebt staan, dan snap ik best dat je daar een foto van wil maken! Dat is extra genieten...
    Gehaakte en gebreide bloemen; ja, ook daar zijn we graag mee bezig. Hier liggen ze ook nog en soms gebruik ik er eentje als decoratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schattig vergeet mij nietje !!!!
    Ideetje....... dank voor je inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bloemen, wat kun je daar blij van worden. Zelfs van voorjaarsbloemen in de herfst. Ik vind je schaduwgebreide bloem erg mooi. Het kijkt een beetje ongemakkelijk, zo van onder, maar het is fascinerend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bloem zit in een slinger, dan is 't juist iets dat je van onder af bekijkt.

      Verwijderen
  6. Ja het woord BLOEM biedt héél véél mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke bloemen, ook de gehandwerkte, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
    Wat een creatieve mensen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen woord of jij hebt het wel gebreid of gehaakt hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou... binnenkort hebben we het thema "Structuur pasta". Dát kan ik niet compleet waarmaken in handwerk, vrees ik ;-)

      Verwijderen
  9. Ja, de natuur weet niet welk jaargetijde het is. In mijn tuin bloeit de Hertshooi voor een 3e keer! Leuk, die gehaakte bloemetjes. En dat schaduwbbreien vind ik ook heel leuk om te zien, dat zal ik vast nog wel een keer uitproberen. Eerst maar een potje tijd vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. They are very sweet! ... But the shadow mesh one is extraordinary!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad Akkelien, de natuur is een beetje in de war, zag ook al madeliefjes in het gras. Echt prachtig at bij jullie nog bloeit. Een bloem met schaduw breien, heel mooi om te zien, het ma-de-liefje is echt een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ma-de-liefje gaf ik aan m'n moeder, mijn ma-de-liefste :-)

      Verwijderen
  12. Leuke bloemen laat je zien, allemaal verschillend en allemaal mooi. Bijzonder dat er nu nog zo veel in bloei staat in de tuin. Bij mij maken mijn geraniums nog allemaal nieuwe knoppen. En dat voor november.
    De bloem in het schaduwpreien vind ik erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen