{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 november 2020

Crea 5220 GOLVEN

Crea 5220 GOLVEN


Golven is het woord van de week bij Crea 5220 en daar heb ik wel wat mee! Dol op de zee!
En ik maak regelmatig iets met een golvend patroon. 

Vrij kort geleden maakte ik een "wild" breiwerkje, ik vind het zelf zeer geslaagd en laat het dus graag nog eens zien:

Zie ook deze blog

Eerder maakte ik een scoodie, ook met een golvenpatroon, in mijn favoriete techniek schaduwbreien.


Meer over dit ontwerp, "Golven maken", lees je in deze blog.


Nog langer geleden maakte ik een sjaaltje met een heel oud patroontje, "kleine schalie" heet het en volgens mij kun je het in diverse breiboeken terugvinden. Het is een ajourpatroon waarbij je steeds 4 toeren herhaalt, 2 toeren brei je recht, eentje averecht en die andere, ja, daar zit het patroon in, met samenbreien en omhalingen. Het levert een geweldig golvend effect op:


Meer hierover lees je in deze blog, uit 2014! Ik heb sjaaltje ook nog, hoor 😊

Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met het het woord GOLVEN. Kijk je mee?

Hier is mijn lijstje met linkjes:

Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) hebben voor 2020 samen een nieuwe lijst gemaakt, voor Crea 5220.
Je kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen. Het volgende woord is BLADMUZIEK.

Fijne dag en een heel fijn weekend. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Leuk om blogjes te zien uit de tijd dat ik je nog niet kende ;o)
    Prachtige sjalen zijn het geworden, je had toen nooit kunnen bedenken dat je er later naar zou linken in een Crea5220 opdracht!
    Het lijkt me een heerlijk patroontje: makkelijk genoeg om te onthouden en mooi door de ingewikkelde uitstraling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een mooie golvende patronen en sjaals heb je gemaakt.
    Dat laatste sjaaltje met de gebreide golfjes is prachtig en het patroon heb ik ook eens gebruikt voor een trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jij steeds weer wat met breien weet te vinden voor het week woord. De scoodie vind ik echt super, had er nog nooit van gehoord. Erg mooi dat golvend patroon.
    En dan dat wildbreien, je ziet het tegenwoordig bijna niet meer, maar ik vond het altijd zo’n vrolijk gezicht die aangeklede lantaarnpalen of bomen.
    Jammer dat men dat niet meer doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vond dat ook wel leuk, dat wildbreien, ik heb zelf nog wel wat op de schutting hangen :-)

      Verwijderen
  4. Leuk om die verschillende patroontjes te zien, er zijn zoveel golvende steken te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn ook mooie golfjespatronen. De keuze is inderdaad reuze op dat vlak. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk houd ik niet van wildbreien, maar wat je hier laat zien vind ik wel mooi. Komt ook door de hele entourage, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk was het inderdaad niet zo wild ;-) Het was een mooie aanvulling op 't geheel.

      Verwijderen
  7. Je laat prachtige breiwerkjes zien Akkelien, en vooral jou wild brei projectje vind ik SUPER geslaagd, ja......daar hou ik zeker heel erg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful scarf! The beautiful colors make the wave pattern stand out.
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En zo ziet elke golf er elke keer weer mooi en anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen