{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 september 2014

Ajour sjaal

Ajour sjaal


De sjaal is klaar! De tweede sjaal die ik breide met Katia Jaipur. De eerste die ik maakte liet ik hier zien. En hier zijn foto's van nummer twee. Marie-Antoinette wilde graag poseren:




Ik heb gebreid met breinaald nr. 4 en ik gebruikte als steek "kleine schalie", zo heet de steek volgens mijn breiboek. Het is een vrij makkelijke ajoursteek. Je hebt steeds vier naalden, in de eerste brei je steken samen en maak je omslagen, dat zijn de "gaatjes"in het patroon. De tweede naald brei je averecht en dan nog twee naalden recht breien. Je krijgt dan zo'n golvend patroon. Nog wat foto's in een collage:


Ik heb twee bollen van dit garen gebruikt en dat levert een sjaal op met een lengte van 168 cm en  26 cm breedte. Toen ik het eerste bolletje kocht, kocht vriendin Annemiek dit garen in de blauw/aqua variant. Zij heeft er een sjaal van gehaakt, naar een patroon uit de Simply Haken. (Annemiek is net als Irene een vriendin uit de tijd dat ik in Nieuwegein woonde. Zij is een collega van me geweest. Ze werd overgeplaatst en stopte later, maar wij schreven elkaar eerst echte brieven en gingen later over op mails. Ook al een hele lange vriendschap!)



Annemiek gebruikte anderhalve bol en haar sjaal is 15 cm breed en 172 cm lang. Ook zo'n mooie kleur!
Mooie zomersjaals en die kunnen we nog steeds heerlijk dragen met dit nazomerweer.


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Bedankt voor het idee want ik heb ook nog 2 bolletjes van dit garen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, met twee bolletjes kun je absoluut een mooie sjaal maken!

      Verwijderen
  2. Wauw prachtig zeg, helaas ben ik niet zo'n ster in ajoursteken, knap dat jij het zo goed kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, als je kunt breien, dan kun je dit ook. Je moet het eigenlijk gewoon proberen en dan sta je versteld van het resultaat. Je kunt vaak meer dan je denkt!

      Verwijderen
  3. Jullie hebben allebei heel mooie sjaals gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie mooi geworden! Mooi kleurverloop..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaal in een leuk steekje en heel mooi kleurverlopende wol, dit wil toch iedereen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je sjaal is mooi geworden. Een stuk breder dan de mijne. Leuk om te zien dat je met haken en breien ongeveer hetzelfde resultaat krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen