{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 november 2020

Magisch breien

 Magisch breien


O, wat een prachtig boek! Dit moet op je verlanglijstje!



Uit de films van Harry Potter - Magisch breien. Het officiële Harry Potter-breipatronenboek van Tanis Gray.
Dit is de achterkant:



"28 officiële patronen geïnspireerd door de Harry Potter-films.

Van filmgetrouwe kostuum replica's tot fantastische wezens en betoverende woonaccessoires: met dit officiële Harry Potter-patronenboek stroomt de magie van de tovenaarswereld door je breinaalden. Magisch breien bevat 28 projecten op verschillende niveaus, voor truien, sokken , sjaals, dekentjes en veel meer - stuk voor stuk geïnspireerd door of direct afkomstig uit de films. Houd je handen warm met een paar Expecto Patronum!- handschoenen, maak een replica van Hedwig of brei je eigen Zweinstein-sjaal uit de films met garen in de officiële afdelingskleuren. 
Dit boek staat vol leuke feitjes en materiaal van achter de schermen en bevat filmbeelden, kostuumschetsen en originele concepttekeningen om je creativiteit de vrije hand te geven. Dus tover je breinaalden en garen tevoorschijn en zweer plechtig dat je snode plannen hebt. Het is tijd voor breimagie!"


Mooie sfeervolle foto's in het boek! En een heel gevarieerde inhoud:


Echt, mijn har gaat huppelen bij het zien van al die leuke ontwerpen!


Ik wil niet te veel laten zien, zodat ook jij nog verrast wordt als je het boek gaat bekijken. Een paar dingen dan:
- Waslapjes, mijns inziens ook perfecte keukendoekjes
- Ja! Er staat een patroon in de schaduwbreitechniek in!
- Hedwig, de uil! Zo ongelooflijk mooi gemaakt!
- 9 3/4 is een detail uit een sjaal


Wat feiten op een rij:

Titel: Magisch breien
Auteur: Tanis Gray
Foto's: Laura Flippen
Uitgever: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff bv, Amsterdam
Aantal pagina's: 207
Aantal patronen: 28
Het is een gebonden boek
ISBN: 978 90 245 9015 5
Prijs: € 24,99

Te koop via boekwinkels en handwerkzaken. Mijn exemplaar komt van Chefwol.

En ik leg 'm weer even weg, volgens mij krijg ik 'm eigenlijk van Sinterklaas binnenkort, of met mijn verjaardag 😉


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Harry Potter, de hele wereld is enthousiast en nu kan ook de breiwereld zich uitleven op mooie patronen! (maar ik even niet, want ik hoor bij de kleine minderheid die niets met Harry Potter heeft😊).
    Wanneer je jarig bent weet ik niet, maar ik wens je nu alvast een goede, bijzondere verjaardag toe met nóg meer verrassingen🙂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch... als je het boek eens ziet liggen in een winkel: blader het even door! Er staan ontwerpen in die je ook als je geen fan bent van Harry mooi zult vinden, volgens mij!

      Verwijderen
  2. Ga jij maar lekker breien ik heb niks met die Harry Potter. Maar voor liefhebbers weer keus genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker voor fans een heel leuk boek, maar ook anderen zullen een aantal ontwerpen echt mooi vinden!

      Verwijderen
  3. Leuk he dat Sint ook precies weet wat je leuk vindt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al heb je niks met Harry Potter, dan staan er nog genoeg mooie patronen in dit leuke boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En als je niet kan breien, dan is het ook een leuk boek 😁

      Verwijderen
  5. Moou boek. Zeker leuk als je een HP fan bent. Maar ook voor de niet fan heeft het mooie patronen. Neem nou die uil. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen