{ 'anonymize_ip': true }

maandag 3 september 2018

De Breimeisjes naar Franeker

De Breimeisjes naar Franeker


In de afgelopen zomerperiode gingen De Breimeisjes een dagje samen uit, naar Franeker. Daar is namelijk een hele leuke wolwinkel, Selden Sá. 


De etalage spiegelt nogal, maar je leest daar 
"Wolkom @Selden Sa
Wol Workshops & Meer"


Dat Wolkom zegt Nynke ook meestal op de Facebookpagina bij haar berichtjes. Het is Fries voor welkom en een leuke toespeling op haar winkel.

In de winkel zag ik "mijn" Friese sjaal en muts:


De sjaal is gebreid naar mijn patroon dat in de Friesland Post gestaan heeft (klik hier voor meer informatie). In dit geval is er een colsjaal van gemaakt. Leuk idee vind ik!


De muts is gebreid naar mijn patroon dat ook in Friesland Post stond en dat ik al eens gedeeld heb in deze blog


Ik maakte de muts destijds, op verzoek van Friesland Post, effen grijs. Ik had al bedacht dat ik 'm ook wel in blauw/wit zou kunnen breien. Dat klopt dus 😉

Een hele leuke winkel waar je ook veel inspiratie kunt vinden:



Dit zijn slechts twee leuke hoekjes, er is véél meer te zien. De winkel is echt een aanrader voor liefhebbers van wol en handwerken. Ik kom deze week nog eens terug op dit bezoek.
Voor als je vast meer over de winkel wilt weten, dit is de website. Er verschijnt af en toe ook een blog op! Haar Facebookpagina had ik al vermeld. Leuk om te volgen en dat kun je ook via Instagram doen.

Franeker is verder ook heel leuk. Deze winkel bevindt zich iets buiten het centrum. In het centrum vind je meer winkels, wat bekendere, maar ook originele winkels.
En het Planetarium is ook echt heel bijzonder, dat is beslist een aanrader. Daar zijn wij nu niet geweest. Wel nog lekker geluncht en de fontein bewonderd: 


In alle 11 steden in Friesland is een fontein geplaatst. Er is al veel over deze fonteinen gesproken en niet iedereen is over elke fontein even enthousiast en toch is het best leuk om ze allemaal eens op te zoeken. Ik heb ze ook nog niet allemaal gezien. Deze vond ik persoonlijk wel mooi. Apart, met die watermist die naar boven gaat!
Hier is een website, er zijn er meer. Op deze vind je al iets over alle fonteinen en een mogelijke route.
Morgen is het poppendag. En wat zou er nu in dat blauwe koffertje zitten?



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


3 opmerkingen: