{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 4 september 2018

Dinsdag- poppendag Het blauwe koffertje: de inhoud

Dinsdag- poppendag Het blauwe koffertje: de inhoud


De hele lange zomer waren mijn poppen in zomerstemming. Iedere week liet ik een foto zien van een van het stel. En steeds was er op de foto ook een koffertje te zien. 



Af en toe kwam er al eens een vraag: "Wat is dat voor koffertje?" Of: "Wat zit er in dat koffertje?" 
Vorige week deed Claire het koffertje vast open en misschien had je toen al een idee. Vandaag zal ik eindelijk meer vertellen over dat koffertje. En laten zien wat er in zit 😊


Het koffertje heb ik te leen. Het is van m'n vriendin Henriëtte. Het is al een heel oud koffertje. En in het koffertje zitten...


Allemaal kledingstukken! Barbiekleertjes! Grotendeels zelf gemaakt. Door de oma van Henriëtte en ook door haar en waarschijnlijk haar zussen. Henriëtte is de jongste van een gezin met 1 zoon en 3 dochters.

Ik heb het allemaal eens even bekeken met Claire en hier laten we vast een deel zien en sommige dingen worden geshowd door Claire. Het past haar niet allemaal, dat vindt ze heeeeel jammer. Het is niet anders. Wél super leuk om dit hier allemaal te kunnen laten zien!


We gokken dat dit een combinatie is. Het schattige ajourtruitje is een beetje stug, maar past prima. Het jurkje lijkt op een overgooier. Zoals Claire het op de volgende foto draagt heeft het ook wel iets van een dirndl:


Het mutsje op de eerdere foto is echt veel te klein, deze baret past goed. En het tasje is echt prachtig!

Het truitje kan ook goed op een broek gedragen worden en in het koffertje vonden we deze blauwe gebreide broek:


Kijk eens hoe mooi het staat:


En daar kan prima een jasje overheen:


Dit jasje past niet helemaal, de mouwen zijn aan de korte kant. Erg mooi gemaakt trouwens! Echte zakken erop met een omslag en binnen een ingezet stukje. 

Er is ook nog een blauw vest met een kabelsteek op beide voorpanden én op de mouwen. 


Hier is een detailfoto van een van de mouwen:


Mooie mouwlengte voor Claire!


Ik moest denken aan mijn eigen experimenten met steken bij het maken van barbiekleertjes.
Daar schreef ik al eens deze blog over.

Volgende week nog wat meer uit het koffertje. En nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina
DIYDiva,
Jannie,
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra?

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. De geheimen van het koffertje nu onthult en heel gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schat in die koffer! Je vriendin zal het koffertje met inhoud wel koesteren...
    Leuk dat we mee mogen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke inhoud :)
    Claire is een goede mannequin, ze laat de kleertjes mooi tot hun recht komen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg. Ik had vroeger ook dergelijke kleertjes voor mijn barbies.

    BeantwoordenVerwijderen