{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 september 2018

Garen in Fryske kleuren

Garen in Fryske kleuren


Afgelopen maandag schreef ik over het uitje van De Breimeisjes aan Franeker en ons bezoek aan Selden Sá. Ik wilde al heel lang naar deze winkel,  de leuke berichten die Nynke altijd plaatst op Facebook en Instagram vind ik namelijk altijd heel inspirerend en aantrekkelijk. 

Weten jullie nog van dit dekentje? Nynke wilde het dekentje graag hebben voor in de etalage. Krijgt het toch een mooi plekje 😃
En ik? Ik mocht garen uitzoeken!

En dat was nog best moeilijk, want de keuze is reuze in deze mooie winkel.
Nu wist ik al dat het mooie handgeverfde garen van Loret Karman hier te koop is. Hier zie je er een deel van:


Ook pakketje met kleine bolletjes:


Die pakketjes zijn geschikt om die leuke handwarmers met de Bohus-stickning-techniek van te maken.

En ik liet het maandag al zien dat in de winkel ook een colsjaal ligt naar het patroon dat ik maakte voor Friesland Post. 


Ik vind 'm zo mooi met dit garen! Dát wilde ik zelf ook en dus:


koos ik dit. Dit zal ruim voldoende zijn. Een rode en een blauwe streng komen uit de speciale door "Fryske palet":


Ik heb nu deze complete box met heel mooi garen met de bijzondere namen van links naar rechts:
Stjonksokken Blau, Sipel Giel, Hylper Read, Pronkje Blau, Kjitten Grien, Wol Wyt en Waad Griis  (ik heb, als echte Friezin, hier en daar wel de spelling enigszins aangepast).
Ik zal het nog even voor jullie vertalen: Stinksokken Blauw, Uien Geel, Hindelooper Rood, Pronk Blauw, Kjitten,  dat woord kende ik niet, blijkt een Woud Fries woord te zijn, een groene kleur en kjitten staat voor onkruid, en Wadden Grijs.

De box is aangevuld met een extra streng blauw en rood en een grote streng van die "witte". De kleuren die ik voor de sjaal ga gebreuken heten Hylper Read, Wol Wyt en Pronkje Blau.

En kijk dan wat voor leuke steekmarkeerder is nu heb:


Helemaal blij met deze ruil!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen: